Noul pod rutier care traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră la Agigea și face legătura între DN 39 și autostrada A4, evitând trecerea prin localităţile Lazu și Agigea a fost deschis circulaţiei în aceste zile.

Noul pod care traversează Canalul Dunăre – Marea Neagră, la Agigea, la câteva sute de metri în aval de cel vechi – care face legătura cu DN 39 Constanţa – Mangalia, este cel mai mare pod rutier de tip hobanat construit în România, o investiţie finanţată prin POS-T 2007-2013 din fonduri structurale ale Uniunii Europene și de la bugetul statului.

Podul are o lungime totală de 360 de metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea este de 17,4 metri, permiţănd circulaţia pe patru benzi.

 

Valoarea totală a contractului de finanţare al întregului proiect „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre – Marea Neagră și lucrări aferente infrastructurii rutiere și de acces în Portul Constanţa” a fost de 191.797.112 lei. Lucrările au început în iulie 2010, după ce au fost întârziate mai bine de jumătate de an de la data programată, din cauza contestaţiilor depuse la procedurile de atribuire a lucrărilor și a selectării consultantului.