Schimb de bune practici pentru dezvoltarea competențelor digitale, în vederea reușitei în viață
Școala Gimnazială ”Ioan Bădescu” din Popeşti-Leordeni este, în această săptămână, gazdă pentru mobilitatea transnațională cu elevi și cadre didactice, în cadrul proiectului ERASMUS + ”Improving Digital Proficiency”, la mobilitate participând 34 de elevi din cele 4 şcoli partenere.
Articol publicat în Jurnalul de Ilfov Nr. 588, ediția print
Este vorba de Istituto Comprensivo Statale F.e. “Cangiamila”, din Italia, Zakladna skola Stefana Smalika, din Slovacia, Ahmet Unal Girls Anatolian Imam Hatip High School, din Turcia și Agrupamento de Escolas da Mealhada, din Portugalia. Din şcoala ”Ioan Bădescu” sunt implicaţi 25 de elevi şi 8 cadre didactice, care participă alături de colegii europeni la toate activităţile desfăşurate pe parcursul acestei mobilități în România.
Perioada de implementare a proiectului este septembrie 2019 – septembrie 2022, iar coordonatorul de proiect din România este directorul instituției de învățământ ilfovene, prof. Angelica Coman.
Un program complex
Programul mobilității din România, pe durata acestei săptămâni, este unul complex şi cuprinde activităţi desfăşurate atât în şcoală, cât şi în afară ei, promovând cultura şi tradițiile româneşti, iar prin utilizarea aplicaţiilor digitale folosite se doreşte crearea de produse digitale.
Obiectivul general al proiectului este schimbul de bune practici din perspectiva dezvoltării competențelor digitale în vederea reușitei în viață.
”Prin activitățile proiectului desfășurate atât la nivel local, cât și transnațional, ne propunem ca profesorii noștri să dobândească și să-și îmbunătățească competențele digitale prin utilizarea unor aplicaţii precum: Mozabook, Canva, Padlet, WordArt, Mentimeter, Book Creator, Genially, EdPuzzle, Thinglink, QR Code, Chatterpix, Mobile Apps, Escape Room, instrumente Google, Microsoft, diferite platforme educaționale. De asemenea, se urmăreşte realizarea unei rețele colaborative europene, care să stimuleze creşterea încrederii în utilizarea tehnologiei în clasă, dezvoltarea creativității și simțului inițiativei, dezvoltarea abilităților de comunicare și colaborare într-o limbă străină și îmbunătățirea cunoștințelor despre alte culturi și tradiții și de ce nu, dezvoltarea sentimentului de apartenență la o rețea de profesioniști educaționali.
Activitățile implementate, vizează, de asemenea, un set de obiective pentru beneficiarii educaţionali, elevii, și anume: îmbunătățirea competențelor digitale în scopuri educaționale; creșterea motivației pentru învățare; dezvoltarea abilitățile de comunicare și competențelor de colaborare, dezvoltarea creativității, dar și spiritul de inițiativă; exersarea instrumentelor Google și a altor aplicații mobile, pentru a fi utilizate la disciplinele școlare, împărtășind cu proprii colegi și cu elevii din cadrul școlilor partenere experiențe noi și din perspectiva beneficiilor culturale și lingvistice, dezvoltându-se conștientizarea interculturală.
Prin acest proiect se acumulează experiențe europene, învățând unii de la alții și lucrând în colaborare la utilizarea instrumentelor digitale în clasă. Acest lucru va îmbunătăți eficiența predării și va oferi noi instrumente pentru obținerea unor rezultate mai performante la Evaluările Naționale, în era tehnologică”, ne-a declarat prof. Angelica Coman.
Proiectul este deja promovat pe rețelele de socializare, pe Facebook, pe Instagram și pe portalul rețelei cu Proiecte ERASMUS + eTwinning. Toate rezultatele sunt încărcate continuu pe platformă, aceasta fiind folosită ca spațiu de comunicare între partenerii din proiect, pentru a publica produsele și activitățile realizate.
Elevii din Popești-Leordeni, participanți în proiect, însoțiți de profesorii lor, i-au întâmpinat la aeroport pe musafirii din străinătate, care au început activitățile din cadrul mobilității cu vizitarea școlii și au acceptat să participle la câteva ore de curs. Din activitățile programate mai fac parte vizitarea Palatului Parlamentului, Castelului Bran, Castelului Peleș și Muzeului Satului (unde se vor desfășura ateliere legate de tradițiile românești – Dragobete și Mărțisor) sau vizitarea Casei Experimentelor, pentru a transpune în diferite aplicații digitale (precum Mozabook, Canva, Padlet, WordArt, Mentimeter, Book Creator, Genially, EdPuzzle, Thinglink, QR Code, Chatterpix, Mobile Apps, Escape Room) experiențele trăite în săptămâna petrecută în România.