Un studiu național derulat de GfK în școli gimnaziale din mediul rural, arată că 95% dintre acestea sunt conectate la Internet, dar conexiunea este folosită în mare măsură în scopuri administrative.

 

„90% dintre școlile din mediul rural au un laborator IT, însă doar jumătate dintre laboratoare sunt conectate la Internet. Deși în toate școlile din mediul rural există computere, în doar 75% din școli echipamentele sunt funcționale“, relevă studiul comandat de Fundația Orange privind educația digitală pentru copiii din zone defavorizate. Cercetarea mai arată că 63% din profesori au o atitudine deschisă în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii la clasă, deși experiența lor didactică cu materiale educative digitale este foarte redusă, în principal din cauza lipsei acestora (softuri educaționale sau manuale digitale). În concluzie, deși există o infrastructură funcțională și o deschidere a profesorilor și elevilor în ceea ce privește educația digitală, în prezent nu există materiale educative digitale disponibile care să poată fi utilizate în procesul de predare, relevă studiul. „Competența digitală este una dintre cele opt competențe cheie pe care trebuie să le aibă orice persoană care trăiește într-o societate modernă, într-o societate a cunoașterii și care îi permite să utilizeze tehnologia atât pentru cunoaștere, cât și pentru comunicare și rezolvare de probleme“, a spus Tania Irimia, director în cadrul Direcției Generale de Învățământ Preuniversitar. Schimbările tehnologice foarte rapide din acest domeniu determină o necesitate a unei investiții permanente, a mai spus ea.