Încă o promisiune a primarului Ștefan Condu dusă la îndeplinire

Miercuri, 22 mai, în comuna Dobroești a fost înființat cel de-al 21-lea Serviciu Public Comunitar Local pentru Evidența Persoanelor (SPCLEP) din județul Ilfov. Astfel, cei 11 mii de locuitori ai comunei nu vor mai fi obligați să bată drumul până în orașul Pantelimon, ci vor putea să-și obțină documentele de identitate chiar în localitatea în care trăiesc, economisind timp și bani.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 453

La festivitatea de ­inaugurare au participat președintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, comisarul-șef de poliție Aurel-Cătălin Giulescu, director al Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, cms. Florin Petrescu – reprezentantul BJABDEP Ilfov, directorul executiv al Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al Județului (SPCEP) Ilfov, Mihaela Mariana Mantu, membri ai consiliului local Dobroești și, nu în ultimul rând, primarul comunei, Ștefan Condu, cel căruia îi aparține principalul merit al înființării SPCLEP Dobroești.

Un sediu administrativ multifuncțional

Sediul SPCLEP Dobroești se află în sediul fostei școli din satul ­Fundeni, care a fost dezafectată ca urmare a inaugurării campusului școlar din această așezare a Dobroeștiului. Clădirea, cu o vechime de mai bine de 100 de ani a fost reabilitată și amenajată pentru găzduirea acestui serviciu, precum și a celui de Stare Civilă, urmând ca, în curând, aici să se amenajeze și o sală de căsătorii. Totodată, cetățenii vor putea să-și achite în această locație și taxele și impozitele datorate administrației locale. „Îmi doresc ca aici să existe ceva complex, mai exact spații administrative. Oamenii vor veni aici și își vor plăti taxele, își vor face buletin, se vor putea oficia căsătorii, va exista și o sală de spectacole, ceva multifuncțional. Pentru aceasta avem un proiect care prevede demolarea acestei clădiri vechi și vom construi aici un sediu nou, căruia i-am putea spune «o primărie a satului Fundeni»”, ne-a explicat primarul Ștefan Condu.

Activitatea a început „în forță”

Coordonatorul serviciului de evidență a persoanelor, Ioan Antonie, ne-a informat că deja solicitările pentru eliberarea actelor de identitate sunt în număr din ce în ce mai mare și că deja 40 de cetățeni au plătit taxele necesare. „Este o mare oportunitate pentru localitate deschiderea noului serviciu, deoarece facilitează accesul locuitorilor la obținerea cărților de identitate, având în vedere că există mulți cetățeni străini pe raza comunei care nu au aceste documente, și nu este facilă, în momentul de față, întocmirea documentelor pentru intrarea în legalitate a acestora. E un plus mare pentru comună”, a spus acesta. În activitatea sa, Ioan Antonie va fi ajutat și de Doinița Elena Marin, de asemenea lucrător în cadrul SPCLEP Dobroești.

Cu această ocazie ­l-am cunoscut și pe primul beneficiar al acestui serviciu, în persoana lui Cristian Marian Popa, în vârstă de 14 ani, care, împreună cu mama sa, Simona Venera Popa, completase deja formularele necesare eliberării cărții de identitate, de altfel prima din viața sa. „Sunt foarte mulțumită de această inițiativă, ca și de toate inițiativele domnului primar, care consider că a realizat multe lucruri bune pentru comună de când locuiesc aici”, ne-a spus doamna Popa.

Apoi, tânărul Cristian a mers să facă fotografia necesară pentru CI, prilej cu care primul beneficiar din comună al serviciului de evidență a persoanelor din Dobroești s-a fotografiat și cu primarul Ștefan Condu.

„Este foarte important să ai serviciul de evidență la tine, aici. Mai ales pentru cetățenii care au o anumită vârstă și care se deplasează greu. Aici vor găsi absolut tot: și adeverințe, își pot plăti taxa de 7 lei, iar în termen de circa 10 zile pot intra în posesia documentului de identitate”, ne-a precizat edilul.