Întâlnire de lucru, fără rezultate concrete!
Prefectura Ilfov a organizat zilele trecute, la sediul său, o întâlnire de lucru a reprezentanţilor instituţiilor și societăţilor implicate în administrarea căilor rutiere și monitorizarea traficului pe Centura București, precum și ai firmelor de construcţii care participă la execuţia proiectului „Lărgire la 4 benzi – Centura București Sud între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520)”.
“Problemele referitoare la întreținerea Centurii București și cele legate de siguranța traficului pe acest sector de drum trebuie să fie o prioritate pentru toate autoritățile responsabile și în special pentru Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), deoarece au consecințe directe – atât asupra cetățenilor din Ilfov și București, cât și asupra activității economice”, a subliniat, încă de la începutul discuțiilor, Speranța Cliseru, prefectul județului Ilfov. Aceasta s-a arătat nemulțumită de modul în care CNADNR s-a implicat în soluționarea problemelor privind Centura, probleme semnalate încă din luna iulie, atât de Prefectura Ilfov, cât și de Prefectura București. De altfel, la întrunirea de la Prefectura Ilfov a participat inclusiv prefectul Capitalei, Georgeta Gavrilă.
Mesajul comun al celor două instituții, adresat reprezentanților CNADNR a fost acela că este nevoie urgentă de implicare în rezolvarea problemelor ce țin de realizarea investițiilor prevăzute și de siguranța circulației. “Nu contestăm dificultățile în asigurarea resurselor financiare cu care s-a confruntat CNADNR, dar considerăm că este necesară o prioritizare a proiectelor. Nu puteți sta în turnul dumneavoastră de sticlă și să vă arunce cineva banii pe geam. Dacă stați acolo, asumati-vă și cu soluții, căci nu vă obligă nimeni să ocupați niște posturi”, le-a spus Speranța Cliseru, directorilor CNADNR, aflați la masa discuțiilor. Aceasta a completat cu faptul că, alături de Prefectura București se va redacta și înainta ministrului Transporturilor, dar și primului ministru, un memoriu referitor la problemele de pe Centura București. Și aici s-a făcut referire la starea necorespunzătoare a diferitelor porțiuni de drum, absența iluminatului în cazul pasajelor, precum și a separatoarelor de sens, a marcajelor și a indicatoarelor rutiere. “Siguranța cetățenilor, indiferent că este vorba de șoferi sau de pietoni nu poate fi asigurată corespunzător în anumite zone, cum ar fi intersecția cu drumurile județene. Așteptam de la CNADNR să ne comunice rezultatele măsurilor luate pentru remedierea acestor problem – semnalate încă din luna iulie. Constat că nu vă pasă sau e vorba de delăsare. Nu am convocat această întâlnire doar pentru a bifa realizarea unei acțiuni”, a spus, la rândul ei, Georgeta Gavrilă, prefectul Municipiului București.
Accidente grave soldate cu decese
Potrivit comisarului șef Silviu Rusen, pe Centură au fost înregistrate 81 de accidente rutiere grave, soldate cu 25 de decese. Pentru evitarea unor astfel de situații, Poliția Rutieră Ilfov a făcut o serie de propuneri care ar permite fluidizarea traficului și ar spori siguranța circulației pe Centură: amplasarea unor sensuri giratorii (la intersecția Centurii cu breteaua pasajului superior de pe DJ 200B Tunari, la intersecția Centurii cu breteaua pasajului superior de pe DJ 200 Ștefănești), montarea de separatoare de sens din beton între km 0+000 și km 2+400 (Otopeni-Philip Morris), dar și între Mogoșoaia și Otopeni, punerea în funcțiune a iluminatului stradal. De asemenea, reprezentantul IPJ Ilfov a vorbit despre necesitatea urgentării lucrărilor de reabilitare a structurii rutiere.
Gata de iarnă?
În ceea ce privește stadiul asigurării stocurilor de material antiderapant, Aurel Bălăjel, director adjunct DISCDNA din cadrul CNADNR a afirmat că rezervele sunt în curs de constituire. Astfel, au fost constituite până în prezent stocuri de nisip și sare (161 tone nisip dintr-un necesar de 4.000 tone și 745 tone de sare dintr-un necesar de 10.000 tone). Legat de parazăpezi – au fost montați deja 3 km dintr-un total de 10,4 km, iar acțiunea va continua pe măsura eliberării terenurilor agricole.