Un nou americanism îşi face loc încet, dar sigur, pe piaţa românească. Se numeşte BLACK FRIDAY, adică “vinerea neagră”, ziua cea mare a preţurilor mici. În acest an, va fi cea de-a doua ediţie, pe data de 23 noiembrie. Black Friday este, în viziunea retailerilor, singura zi care conţine reduceri şi discounturi cât pentru tot restul anu-lui. Originea zilei este în Statele Unite ale Americii, unde anunţă începutul cumpărăturilor de sărbători, fiind împrumutată pentru prima dată în România, cu succes co-mercial, anul trecut. 

Statistica a arătat că în 2011, doar 16 la sută dintre doritori au reuşit să cumpere produsul dorit cu reducere. Stocurile de mărfuri cu reducere fie au fost foarte mici, fie, în mod ciudat, au căzut serverele pe care se putea comanda on-line. Alţi comercianţi, şmecheri nevoie mare, cu câteva zile înainte au crescut preţurile, apoi, în ziua cu pricina, au făcut o reducere….care aducea preţul cam tot la cel obişnuit. Anul acesta, magazinele se laudă că treaba va fi mult mai serioasă, iar serverele nu vor mai pica. Să vedem… 

Teoretic, oamenii pot cumpăra la preţuri îndeobşte înjumătăţite, electrocasnice, laptop-uri, tablete, telefoane sau orice alte produse care intră sub incidenţa reduce-rilor. S-au anunţat reduceri chiar şi de 70 la sută. Probabil că la începutul săptămânii viitoare, magazinele îşi vor anunţa produsele şi reducerile ce vor fi aplicate. La elec-tronice, s-au anunţat deja eMag, Evomag, PC Garage, Altex, Flanco, F 64