Înregistrările de tip podcast sunt tot mai populare pe internet. Ele atrag săptămânal sute de mii de oameni şi au, în general, costuri scăzute de producţie.
Un bun exemplu în acest sens este podcastul Defacto Sound, semnat de Dallas Taylor. Americanul a decis să realizeze o serie de emisiuni despre istoria sunetelor, dedicând primul episod lui Siri, programul de asistenţă vocală prezent pe iPhone-uri, relatează mediafax.
Audienţa medie a lui Taylor se ridică la 200.000 de oameni pe episod, intrând în top 10 al celor mai urmărite podcasturi de pe iTunes.
Dar costurile există totuşi – Taylor spune că un sezon îl costă în jur de 50.000 de dolari, majoritatea fiind salarii plătite angajaţilor -, în vreme ce calitatea unui episod scade considerabil atunci când include plasarea de produse.
Scopul final nu este însă podcastul în sine, după cum arată consultantul Sachit Gupta.
„Trebuie să abordezi o problemă anume, ca să poţi înţelege mai uşor nevoile ascultătorilor”, spune el.
„După ce le-ai câştigat încrederea, poţi să creezi un curs online, să scrii o carte sau să oferi consultanţă – şi pentru acelea ei vor plăti”.
Gupta oferă şi câteva sfaturi celor care vor să facă bani de pe urma podcasturilor: fii unic, nu schimba orientarea show-ului pentru a atrage o audienţă mai mare şi vinde inteligent. Cel de-al treilea punct, şi poate cel mai important, se referă la ideea că mulţi realizatori vând reclamă care nu are legătură cu conţinutul emisiunii. Acest lucru, subliniază Gupta, îţi va îndepărta ascultătorii.