Bugetul de promovare externă a României este, în acest an, de aproximativ 5 milioane de euro, sumă din care vor putea fi organizate inclusiv infotripuri pentru bloggeri, jurnaliști și tour-operatori străini, a declarat ministrul Turismului, Mircea Dobre.

Articol apărut în nr. 348 al Jurnalului de Ilfov, ediția print

“La ora actuală, se lucrează la o strategie de promovare pe care lucrăm cu cei din privat. Statul român nu poate vinde servicii de pachete turistice, ci doar poate face o promovare. Până acum nu am avut o strategie de promovare turistică. Eu spun că, pentru a atrage cât mai mulți tour-operatori din afara României, trebuie să organizăm cât mai multe infotripuri, pentru că este corect că acela care vine aici simte locurile și vede exact ce locuri vizitează. Infrastructura turistică în România s-a dezvoltat foarte mult. Infotripurile vor fi finanțate de stat. Există un buget de promovare externă, în care, într-adevăr, avem HG 20/2012 care ne ajută și avem astfel temei legal de a organiza aceste infotripuri. La ora actuală, avem un buget total alocat de aproximativ 5 milioane de euro. Din această sumă se vor mai plăti târgurile, reprezentările externe. Infotripurile vor putea fi organizate cu tour-operatori, bloggeri, jurnaliști, tot ce înseamnă zona de turism. Aceste infotripuri vor fi organizate în orice perioadă a anului, dar pe baza unui plan ce va fi discutat în Comitetul Consultativ în Turism și vom decide, împreună cu cei din privat, în așa fel încât să nu iasă vreodată discuții”, a subliniat Dobre. Ministrul Turismului a menționat că România va avea la 1 iulie 2017 primul Master Plan de Investiții în Turism, în care vor fi incluse peste 1.400 de proiecte depuse de consiliile județene și primăriile care au în subordine stațiuni de interes național sau local.