Vacanţa de vis începe întotdeauna cu o deplasare confortabilă. Iar dacă ai de parcurs distanţe foarte lungi până la destinaţie, cel mai rapid mijloc de deplasare e avionul. Şi în plus, nimic nu se compară cu peisajele superbe pe care le poţi admira din avion. Din păcate, din varii motive, uneori zborul cu avionul poate deveni un chin. De la întârzieri nepermis de mult şi escale neanunţate, până la anularea zborului, orice problemă îţi poate compromite vacanţa.
Cere despăgubiri pentru refuzul îmbarcării
Se poate întâmpla să ajungi în aeroport şi să constaţi că nu ai loc în avion. De multe ori, companiile aeriene vând mai multe bilete decât sunt locuri disponibile în aparatul de zbor. Măsura se ia în ideea că mulţi pasageri ar putea renunţa în ultimul moment la călătorie. Bineînţeles, acest lucru se constată în timpul check-in-u­lui iar compania este obligată să-ţi găsească un loc liber reprogramând alţi pasageri. Sau… dacă renunţi tu la locul respectiv firma trebuie să-ţi returneze costul biletului şi să-ţi ofere un loc în altă cursă. Dacă nu accepţi oferta transportatorului, acesta trebuie să-ţi dea despăgubiri în bani pentru imposibilitatea continuării zborului.
Câţi bani îţi oferă ­compania aeriană 
 250 de euro pentru zborurile pe rute de până la 1.500 km
 400 de euro în cazul zborurilor de peste 1.500 km pe teritoriul Uniunii Europene
 400 de euro pentru zborurile pe rute cuprinse între 1.500 și 3.500 km în state din alte continente
 600 de euro pentru zborurile mai lungi de 3.500 km în afara teritoriului Uniunii Europene.
Alte beneficii
 dacă accepţi un alt zbor, trebuie să ţi se asigure o masă și cazare la hotel în cazul trebuie să aștepţi o noapte sau mai mult până la următorul zbor, transportul pâ-nă la hotel, două convorbiri telefonice, fax-uri sau email-uri gratuite
 în cazul în care avionul aterizează cu o întârziere de două, trei sau patru ore, transportatorul despăgubirea se poate reduce la jumătate
 pentru pierderea sau deteriorarea bagajului în timpul călătoriei cu avionul trebuie să depui o cerere la companie în cel mult șapte zile și vei fi despăgubit.
Reţine!
Ai aceleași drepturi atât pentru refuzul îmbarcării cât și pentru anularea zborului. Însă, dacă transportatorul ţi-a adus la cunoștinţă anularea decolării cu cel puţin două săptămâni înainte, modificarea programului de zbor cu cel puţin șapte zile înainte, nu ţi se acordă nicio despăgubire. De asemenea, în cazul anulării sau amânării zborurilor din cauza condiţiilor atmosferice nefavorabile, cataclismelor sau grevelor nu primești despăgubiri.