Pe 10 octombrie 2024, între orele 16.00 și 18.30, amfiteatrul Școlii Gimnaziale Nr. 2 Fundeni – Dobroești a găzduit lansarea oficială a proiectului Erasmus ”Europa și valorile ei prin ochi de copil”, un proiect non-formal pentru incluziune socială, care are numărul de identificare 2024-1-RO01-KA122-SCH-000242916 și este cofinanțat de Uniunea Europeană.

”Europa și valorile ei prin ochi de copil” este un proiect dedicat educației incluzive, asigurând accesul egal la educație de calitate pentru toți elevii, indiferent de nevoile lor specifice, originea etnică, statutul socio-economic sau eventualele dizabilități. Evenimentul de la Dobroești a atras un număr semnificativ de invitați de seamă din domeniul educației și administrației publice locale, printre aceștia aflându-se Daniela Barbu, inspector șco­lar pentru proiecte europene în cadrul Inspectoratului Șco­lar Județean Ilfov, Monica Geambașu, director la CJRAE Ilfov, Simona Luca și Marius Sebe, profesori metodiști la Casa Corpului Didactic Ilfov, dar și alți directori de școli, consilieri școlari și profesori metodiști din județ și din București. De asemenea, la eveniment au participat reprezentanți ai Consiliului Local, membri ai organizațiilor non-guvernamentale, părinți și elevi.
Atmosfera a fost una deosebit de primitoare și optimistă. Profesorii, alături de elevi și părinți, au primit cu bucurie lansarea proiectului care are ca obiective: dezvoltarea competențelor de proiectare și integrare a metodelor de educație non-formală, reducerea bullying-ului, reducerea absenteismului, instalarea stării de bine în rândul elevilor, elevi în situații de risc, cu medii mai bune la final de proiect
În cadrul evenimentului au avut loc prezentări detaliate ale activităților care vor fi derulate, urmate de discuții interactive între invitați și echipa de coordonatori. Elevii și părinții au fost încântați să afle mai multe despre cum vor contribui direct la dezvoltarea acestui program. În partea a doua, doamna Monica Geambașu, director la CJRAE Ilfov împreună cu domnișoara Denisa Geambașu au susținut o prezentare în care au expus detaliat exemple de bună practică realizate de profesori în cadrul unui alt proiect asemănător, dedicat incluziunii școlare, desfășurat prin programul Erasmus+.

De mare impact pentru participanții prezenți a fost programul artistic intercultural pregătit de elevii școlii, îndrumați de cadrele didactice. Au fost susținute momente artistice inspirate din cultura diferitelor țări: România, China, Turcia, Iordania, Republica Moldova. Așadar, agenda zilei a fost una bogată în surprize. Printre acestea – invitații de onoare: Grupul Tradițional Rădăcini, coordonat de Ana Ramona Urjan, profesor de canto popular la Colegiul Național de Arte ”Dinu Lipatti” și artist popular și grupul MondoDance, care a încantat cu momente artistice de excepție.
”Proiectul «Europa și valorile ei prin ochi de copil» a câștigat locul I la nivel național în cadrul selecției. Este coordonat de noi și reprezintă al doilea proiect european implementat în școala noastră prin programul Erasmus+. Se derulează în perioada 1 septembrie 2024 – 28 februarie 2026, iar noutatea acestuia este că, fiind un proiect de mobilitate în domeniul educației școlare, oferă oportunități de învățare pentru profe­sori prin participare la cursuri, prin schimburi de experiență și prin activități de job-shadowing. Exis­tă și o mobilitate de grup a elevilor, în Italia, în care vor participa 12 elevi însoțiți de profesori din școală. Grupul țintă este format din 40 de elevi de la clasele V-VII, în situație de risc și/sau cu cerințe educaționale speciale, 11 profesori și 12 elevi, dar ceea ce vom învăța va impacta pozitiv, cu siguranță, toată comunitatea școlară. Ne dorim ca acest proiect să ne aducă o creștere a calității serviciilor educaționale pentru toți elevii, inclusiv pentru cei proveniți din medii vulnerabile și să reprezinte un pas în față pentru asigurarea accesului egal la educație”, ne-a declarat coordonatorul proiectului și director al Școlii Gimnaziale Nr. 2 Fundeni – Dobroești, prof. Claudia Stupineanu, care a adăugat că ”formarea unei echipe de profesori-experți în combaterea absenteismului și bullying-ului va reprezenta un plus pentru școala noastră, pe termen lung, contribuind la realizarea unor ținte prevăzute în Proiectul de Dezvoltare Instituțională al școlii”. Ca rezultate estimate, echipa de proiect menționează reducerea numărului absențelor cu 25% (la momentul finalizării proiectului comparativ cu momentul debutului acestuia), niciun copil victimă a bullying-ului, stare de bine în școală, siguranță și apartenență la grup, 40 de elevi din grupul țintă cu medii mai bune cu 3%, realizarea unui plan de măsuri pentru prevenirea absenteismului școlar.
Lansarea proiectului s-a încheiat cu aplauze și entu­ziasm, acesta fiind primit cu des­chidere și optimism de toți participanții. Aceștia au apreciat că proiectul reprezintă un exemplu de bună practică pentru viitoarele colaborări internaționale în domeniul educației.