Vești bune pentru reprezentantele sexului frumos! Începe o nouă serie de cursuri gratuite, destinate femeilor din Ilfov și București, care încă nu au un loc de muncă. Pregătirea, în urma căreia cursantele obțin o nouă calificare, se desfășoară în cadrul proiectului Respect și Șanse egale pentru femei – Fii Independentă!

Vineri, începe cursul de Îngrijitori de bătrâni la domiciliu, iar în 9 februarie se dă startul cursului de Lucrător în comerț. Cursurile se desfășoară în sediul Estuar, din Strada Orșova nr. 129, Sector 6, București. La finalul cursurilor, vor fi susținute examene iar absolventele vor primi certificate ANC și subvenții. Ca să poți să te înscrii la un astfel de curs, trebuie să ai minim 10 clase și să nu fii încadrată în muncă. ”Cursurile fac parte din activitățile proiectului ”Respect și Șanse egale pentru femei”, care își propune integrarea profesională și integrarea/reintegrarea pe piața muncii a 580 de femei și persoane care aparțin grupurilor vulnerabile, prin programe de formare profesională/calificare, ajutor în inițierea unei afaceri și oferirea de servicii de îngrijire a copiilor, astfel încât părinții acestora să se poată întoarce la locurile de muncă sau să-și continue activitatea profesională, dorindu-se astfel echilibrarea vieții profesionale cu cea de familie. Proiectul este implementat de Fundația Estuar în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 6, Fundația «Prețuiește Viața“, S.C. Ima Group S.R.L. și Opportunity Associates Romania. Acest proiect este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013 „Investește în oameni!“, spun organizatorii.

 Ce înveți la cursul pentru Lucrător în comerț?

În cazul în care vrei să te pregătești să devii lucrător în comerț, trebuie să conștientizezi că vei avea un rol extrem de important în funcționarea unui magazin. Te vei ocupa atât de deschiderea și închiderea activității magazinului, comunicarea cu clienții, cât și de întregul proces de vânzare. Prezentarea produselor și serviciilor pentru vânzare, efectuarea vânzării, încasarea contravalorii pentru marfa vândută, menținerea stocului și necesarului de produse și monetar de rezervă a unității, verificarea stocurilor cu vânzările, efectuarea rapoartelor de vânzare le vei studia la curs. Odată cu absolvirea, vei dobândi și competențele:

 Igiena și securitatea muncii,

 Lucrul în echipă,

 Pregătirea pentru integrarea la locul de muncă,

 Organizarea locului de muncă,

 Organizarea unității comerciale,

 Rezolvarea de probleme,

 Satisfacerea cerințelor clienților, 

 Protecția consumatorului,

 Comunicarea profesională,

 Dezvoltarea personală,

 Administrarea mărfurilor,

 Sortarea, depozitarea și pregătirea mărfurilor alimentare și nealimentare pentru distribuție,

 Administrarea ambalajelor și mărfurilor alimentare și nealimentare,

 Patrimoniul unității comerciale,

 Analiza ofertei de mărfuri alimentare,

 Analiza de mărfuri nealimentare,

 Aprovizionarea cu mărfuri a magazinului, 

Ce înveți la cursul de Îngrijitor bătrâni?

Ca viitor Îngrijitor de bătrâni vei avea în grijă persoane în vârstă, unele cu dificultăți de deplasare. Printre sarcinile pe care le-ai putea avea de îndeplinit se pot număra: asigurarea igienei pentru persoana asistată cât și pentru propria persoană, mobilizarea și transportul persoanei asistate, alimentație și administrarea alimentelor, supravegherea permanentă a stării de sănătate a persoanei asistate. La curs vei învăța despre:

 Comunicarea la locul de muncă,

 Asigurarea condițiilor igienico-sanitare,

 Asigurarea perfecționării profesionale,

 Completarea fișei de îngrijiri a persoanei asistate,

 Gestionarea resurselor alocate,

 Planificarea activității zilnice,

 Acordarea îngrijirilor igienice pentru persoana asistată,

 Acordarea primului ajutor persoanei asistate,

 Asigurarea confortului bătrânului asistat,

 Asistarea alimentației și administrarea alimentelor,

 Mobilizarea și transportul bătrânului asistat,

 Mobilizarea și transportul persoanelor asistate imobilizate,

 Respectarea și aplicarea prescripțiilor medicale,

 Supravegherea stării de sănătate a persoanei asistate.

 

Ce acte îți trebuie ca să te înscrii?

 Dacă dorești să te înscrii la unul din cele două programe, trebuie să‑ți pregătești un dosar, la care să anexezi următoarele acte:

 

 Buletinul/cartea de identitate,

 Certificatul de naștere,

 Certificatul de căsătorie,

 Hotărârea de divorț (dacă este cazul),

 

 Diplomă de studii (ultima diplomă obținută).