La finele săptămânii trecute, în Piața Constituției din Capitală, au putut fi admirate noile dotări ale serviciilor specializate pentru intervenții în situații de urgență, pentru Regiunea București – Ilfov. Mai exact, echipamente achiziționate de către Agenția de Dezvoltare Intercomunitară București – Ilfov (ADIBI), în cadrul proiectului ”Dezvoltarea și dotarea serviciilor specializate pentru intervenții în situații de urgență în Regiunea București – Ilfov”, cunoscut ca ”ISU II”, echipamente date în folosință, gratuită, ISU ”Dealul Spirii” București – Ilfov, prin contracte de comodat pe 5 ani.

Prezentarea oficială a modernelor autospeciale intrate în dotarea ISU ”Dealul Spirii” a fost făcută în prezența primarului Capitalei, Sorin Oprescu și a președintelui Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache – instituții asociate în ADIBI, a prefectului Capitalei, Paul Petrovan, a secretarilor de stat în MAI, Raed Arafat și în Ministerul Dezvoltării, Radu Cezar Soare, a col. ing. Mihai Guță, inspector șef ISU ”Dealul Spirii”, a ambasadorului Poloniei la București, E.S. Marek Szczygiel și a conducerii ADIBI.  Invitații au admirat cele 11 autospeciale achiziționate până în prezent prin proiectul menționat, și au fost informați că, alte 3 autospeciale, destinate intervenției și salvării la înălțime, dotate cu scară de 42 metri, sunt în curs de achiziție, în cadrul aceluiași proiect.

 

Tehnică modernă și timpi de reacție reduși

„Vreau să mulțumesc ADIBI pentru aceste două proiecte (n.r. – și ­”ISU I”, derulat în perioada 2010-2013, când Primăria Capitalei și CJI, prin ADIBI, au  derulat un alt proiect finanțat prin POR 2007-2013, prin care s-au achiziționat 38 de echipamente pentru intervenție în situații de urgență, 24 repartizate ISU ”Dealu Spirii” București și 14 Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Codrii Vlăsiei”, Ilfov) cu ajutorul cărora am reușit să modernizăm cele două instituții ISU, de la București și de la Ilfov. Astăzi, în 2015, după implementarea celui de-al doilea proiect, cel puțin la nivelul județului Ilfov, toate mașinile din dotarea ISU sunt noi, asta după ce, la nivelul anului 2005, în dotarea ISU Ilfov existau mașini vechi și de 20, 30 sau 40 de ani. Una era chiar din 1938”, a spus Marian Petrache, președintele CJI.

Și primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a dorit să explice beneficiile implementării acestui proiect, respectiv reducerea timpului de răspuns în situații de urgență, la nivel urban, de la 14 la 9 minute, iar la nivel rural, de la 21 la 14 minute. ”An de an, timpul de reacție s-a îmbunătățit, fie că a fost vorba de foc, fie că a fost vorba de alte situații de urgență. Acest lucru pentru mine însemnă foarte mult. Meseria mea de bază este aceea de medic și știu ce înseamnă să intervii la timp, în intervalul în care poți să salvezi vieți omenești”, a spus Oprescu.

La rândul său, Raed Arafat a afirmat că, „programul finanțat din fonduri structurale și cofinanțat de Primăria București și CJI, aduce un impact major asupra structurii și asupra intervenției echipelor pentru situații de urgență”. ”Ceea ce ISU primește astăzi reprezintă, de fapt, doar o completare a ceea ce ați făcut în ultimii ani”, a concluzionat Raed Arafat. Iar acesta a fost completat de către inspectorul-șef al ISU ”Dealul Spirii”, Mihai Guță, care a  a explicat ca ”începând din 2013, când s-au primit primele autospeciale, și până în momentul de față, când s-a primit acest lot, avem sub 10 ani vechime la autospecialele de intervenții la incendiu”.

Proiectul ”Dezvoltarea și dotarea serviciilor specializate pentru intervenții în situații de urgență în Regiunea București – Ilfov” este implementat prin intermediul unei finanțări nerambursabile acordate prin Regio-Programul Operational Regional 2007-2013, Axa Prioritară 3 – Îmbunătățirea infrastructurii sociale, DMI 3.3. – Îmbunătățirea dotării cu echipamente a bazelor operaționale pentru intervenții în situații de urgență și se derulează în Regiunea București – Ilfov, în perioada aprilie 2013 – decembrie 2015. Valoarea totală a proiectului este de 21.838.925,76 lei, din care finanțarea nerambursabilă este de 14.125.269,20 lei.