Din acest an, programul „Rabla” se diversifică. El va avea o nouă secțiune intitulată „Rabla plus”, destinată impulsionării achiziției de mașini electrice.

Potrivit Ministerului Mediului Apelor și Pădurilor, ghidurile de finanțare ar putea fi gata până la sfârșitul acestei luni. „Programul «Rabla» din acest an se va numi «Rabla plus» și va avea două componente: «Rabla clasic», variantă cunoscută din anii anteriori, și «Rabla plus», acesta din urmă având în vedere stimularea de achiziții de mașini electrice, dar și stimularea construirii unei infrastructuri electrice (…). Deci, pe lângă varianta clasică a programului, va exista și programul «Rabla plus», care va avea un buget de 75 de milioane de lei. Partea de «plus» înseamnă stimularea de achiziții de mașini electrice”, a menționat ministrul Mediului, Pașca Palmer.

 

Bugetul programului – 135 milioane de lei

Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național  va beneficia, în 2016, de un buget de 135 de milioane de lei, în scădere cu 32,5% față de ediția anterioară, când s-a ridicat la 200 de milioane lei, conform Notei de fundamentare a proiectului de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2016 al Fondului pentru Mediu și al Administrației Fondului pentru Mediu (AFM). În 2015, Programul „Rabla” a fost configurat cu eco-bonusuri diferențiate, care
s-au adăugat primei de casare în valoare de 6.500 lei, și cu posibilitatea cumulării a maximum două eco-bonusuri, pentru achiziția unui autovehicul. Astfel, s-a acordat: un eco-bonus în valoare de 750 lei la achiziționarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, un eco-bonus în valoare de 1.500 lei la achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid convenționale), precum și un eco-bonus în valoare de 2.500 lei la achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in).