Rizia Tudorache: ”Un semnal foarte clar pentru ilfoveni este acela că vom sta aici cu gândul că vom putea rezolva problemele”

Rizia Tudorache s-a născut pe 27 martie 1961, iar în prezent locuiește în Mogoșoaia. Este absolvent al Universității Politehnica București – Facultatea Tehnologia Cons­truc­țiilor de Mașini, al Facultății de Științe Juridice și al Școlii de ofițeri activi de la Râmnicu Vâlcea. Calificările de bază sunt cele de jurist și inginer TCM. A urmat, de asemenea, o serie de specializări în problematici variate – precum traficul ilicit cu produse cu regim special, antiterorism, securitate aeroportuară și psihopedagogie.

 

Un județ bogat, cu tot mai mulți oameni săraci

Partidul Mișcarea Populară este primul partid politic din care face parte, fiind implicat ca președinte al filialei județene ilfovene, iar la nivel național – ca secretar general. ”Am promovat oameni noi, peste 90% din conducerea PMP-ului care a fost până la unificarea cu UNPR-ul – au fost oameni care nu au mai făcut politică. Și, e greu atunci când ai oameni fără experiență, dar în același timp te bucuri de o anumită loialitate – nu sunt dispuși să trădeze. Ați văzut pe viu chestia asta – la constituirea CJI – în 9 ore nu au reușit să ne îndoaie, indiferent ce propuneri și intervenții s-au făcut. Și, nu că aș avea ceva cu vreo formațiune poltică anume, dar, uneori sunt bune și princiipiile în politică! Iar dacă noi am zis că facem o altfel de politică – o facem!

Acum, despre Ilfov – un județ bogat, dar care, de la un timp, a început să aibă, pe zi ce trece, tot mai mulți oameni săraci – pentru că a fost un boom imobiliar – au avut niște câștiguri, însă așa cum au venit, așa s-au și dus. Astăzi trebuie să înceapă să învețe să se reorienteze. Venitul propriu și locul de muncă care să le asigure un trai decent sunt primordiare. Și legat de muncă, la nivel județean putem vorbi despre o mare nevoie de transport în comun – să vorbim despre mobilitatea cetățeanului – căci, degeaba sunt locuri de muncă dacă nu pot fi accesate. Văd oameni care se deplasează anevoios la locul de muncă. Și mă gândesc la femei, la copii – care mai au puțin și încep școala – și trebuie să stea prin stații dimineața, noaptea, frig, ploaie, insecuritate. Femei – care fac 3 ore până la serviciu, 10 ore muncesc, 3 ore înapoi. În total 16 ore… când să mai facă și altceva? Așadar, una dintre problemele acute pe care noi le-am stabilit ca un obiectiv, un deziderat al nostru – este rezolvarea acestei probleme în următorul timp cât mai scurt posibil.

 

Apă și aer, otrăvite!

De asemnea, o altă problemă gravă a județului – sunt focarele – care strică mediul – gropile de gunoi – Stația de epurare de la Glina, Protan – etc. În fiecare zi se otrăvește aerul, se otrăvește pânza freatică și este foarte clar că, în unele zone ale județului apa este otrăvită, pentru că nu o poți bea! E grav că astăzi avem apă care nu e bună pentru consum și, pe zi ce trece, tot mai multe zone sunt infestate. Și asta din cauza înaintașilor noștri, care care nu au luat măsuri simple – depozitarea resturilor menajere într-un mod adecvat, izolarea/securizarea corectă a unor fântâni de adâncime, care pot contamina de sus până jos pânza freatică. De asta ar trebui să facem mai multe pentru ceea ce înseamnă mediul înconjurător. Trebuie să fim conștienți că pe raza județului, și aici trag un semnal de alarmă pentru toata lumea – (mai ales că în celelelate județe ale țării – se depozitează deșeurile pe care le produc județelele respective), dar, la noi este o situație aparte, extrem de gravă. Pe raza județului nostru se depozitează ceea ce produc ca și gunoi 2,5 – 3 milioane de locuitori ai Capitalei…. De asemenea, pe raza județului este Stația de epurare – care epurează la o capacitate insuficientă dejecțiile rezultate de la vreo 2,5 milioane de locuitori….tot ai Capitalei!

Ce e de făcut? Să punem mână la treabă, am început să mă documentez, am chemat factorii cu responsabilități în domeniu să ne consultăm și deja se demarează la nivelul CJI completarea Master planului pe mediu. Am discutat pentru o monitorizare conform legii a calității aerului, și așa mai departe. Ne documentăm și, tot ce ne permite legea să facem, vom face. De asemenea, am avut deja întâlniri la Ministerul Fondurilor Europene pe tema completării Master planului, care-i făcut din 2012, sau conceperea altuia – pentru că am înțeles că sunt probleme cu cine l-a făcut/nu l-a făcut, s-a plătit sau nu s-a plătit…și atunci vrem să vedem. Cu siguranță vom încerca să abordăm și conducerea acestui mare oraș – care-și depozitează gunoiul, în principal pe raza Ilfovului – și să vedem ce au de spus. Credem că într-un final va trebui să participe cu sume pentru a crea capacitățile de depozitare conforme pe raza județului. Dacă nu, vom vedea ce vom face. Marea majoritate a judetelor au implementat managementul integrat al deșeurilor și problema e rezolvată. La noi, în condițiile în care capitala își pune gunoiul și dejecțiile în Ilfov, Ilfovul e dator Bucureștiului milioane de lei pentru prestarea unui serviciu de transport public – așa cum știm că a fost – acum câțiva ani…

Lucruri la îndemână de rezolvat

Așadar, un semnal foarte clar pentru ilfoveni este acela că eu și domnul Popeangă vom sta aici, cu gândul că vom putea rezolva aceste probleme. Dacă ajungem la concluzia că nu le putem rezolva – mai mergem și acasă…

Prin urmare, ca obiective principale mi-am propus rezolvarea acestor lucruri – doar câteva din ceea ce înseamnă probleme acute de mediu la nivelul județului. Apoi, rezolvarea problemei transportului – dacă nu putem – plecăm înainte de sfârșitul mandatului….Nu suntem aici pentru că eu, sau domnul profesor Popeangă nu aveam CV-urile complete și ne mai trebuia ceva….Lucrurile acestea sunt discutate cu președintele CJI, Marian Petrache. Am văzut deschiderea domniei sale, sunt lucruri agreate împreună, deci este la îndemâna noastră să le rezolvăm. Nu este ușor, mai ales într-un context în care nu e simplu să ai o discuție la nivelul conducerii Bucureștiului, dar o să vedem… Vom face front comun pentru rezolvarea tuturor aspectelor menționate!”, ne-a declarat Rizia Tudorache.

 

Atribuții delegate

Prin dispoziția 193/8.08.2016, a pre­șe­dintelui CJI, vicepre­ședintelui CJI, Rizia Tudorache i-au fost delegate unele atribuții, precum:

– ”coordonează realizarea serviciilor publice și de utilitate publică de interes județean prestate prin intermediul DGASPC Ilfov, Căminului pentru Persoane Vârstnice Periș, Centrului Județean Ilfov de Asistență Medicio-Socială pentru bolnavi cronici Domnești și a unităților sanitare publice cu paturi aflate în subordinea CJI – respectiv Spitalul Clinic Județean de Urgență Ilfov, Spitalul Obstretică Ginecologie Buftea, Spitalul de Psihiatrie ”Eftimie Diamandescu” Bălăceanca,

– ia măsuri pentru organizarea executării și executarea în concret a activităților ce se regăsesc ca atribuții ale DGASPC Ilfov, Căminului pentru Persoane Vârstnice Periș, Centrului Județean Ilfov de Asistență Medico-Socială pentru bolnavi cronici Domnești și a unităților sanitare publice cu paturi aflate în subordinea CJI – respectiv Spitalul Clinic Județean de Urgență Ilfov, Spitalul Obstretică Ginecologie Buftea, Spitalul de Psihiatrie ”Eftimie Diamendescu”, Bălăceanca,

– ia măsuri pentru evidența, statistica, inspecția și controlul efectuării serviciilor publice de utilitate publică de interes județean, precum și a bunurilor din patrimoniul public și privat al județului, ce se regăsesc ca atribuții ale DGASPC Ilfov, Căminului pentru Persoane Vârstnice Periș, Centrului Județean Ilfov de Asistență Medico-Socială pentru bolnavi cronici Domnești și a unităților sanitare publice cu paturi aflate în subordinea CJI, respectiv Spitalul Clinic Județean de Urgență Ilfov, Spitalul Obstretică Ginecologie Buftea, Spitalul de Psihiatrie ”Eftimie Diamandescu”, Bălăceanca,

– coordonează și controlează organismele prestatoare de servicii publice și de utilitate publică de interes județean, înființate de CJI și subordonate acestuia.

În exercitarea atri­buțiilor delegate, Rizia Tudorache, vicepreședintele CJI va verifica și semna documentele întocmite de compartimentul sănătate și asistență socială precum și corespondența cu DGASPC Ilfov, Căminul pentru persoane vârstnice Periș, Centrul Județean Ilfov de Asistență Medico-Socială pentru bolnavii cronici Domnești si cu unitățile sanitare publice cu paturi aflate în subordinea CJI, respectiv Spitalul Clinic Județean de Urgență Ilfov, Spitalul Obstretică Ginecologie Buftea, Spitalul de Psihiatrie ”Eftimie Diamandescu” Bălăceanca – care vor fi comunicate, în vederea semnării președintelui CJI”.