Ordinea publică, în analiza autorităţilor judeţene şi locale

Întrunirea lunară a membrilor Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Ilfov a avut loc săptămâna trecută, la Complex Astoria, din Snagov, sub conducerea vicepreședintelui Consiliului Județean Ilfov (CJI), Rizia Tudorache, președinte ATOP Ilfov. Convocatorul ședinței a cuprins analiza problemelor de ordine publică care ar putea exista în comunele Snagov, Nuci sau Gruiu, dar și discuții legate de modul în care a debutat noul an școlar din punct de vedere al măsurilor de siguranță a elevilor privind deplasarea și măsurilor de siguranță în incinta unităților de învățământ.

Articol apărut în nr. 370 al Jurnalului de Ilfov, ediția print

ATOP

A fost o întâlnire apreciată, pe tot parcursul ei, de către cei prezenți – vicepreședintele CJI, Rizia Tudorache, subprefectul județului Ilfov, Laurenția Georgeta Tortora, primarii comunelor Snagov – Marian Oancea, Gruiu – Ioan Samoilă și Nuci – Georgel Vasile, șeful Inspectoratului Județean de Jandarmi Ilfov, col. Bogdan Enescu, șeful Inspectoratului de Poliție al județului Ilfov, cms. șef Doru Iacobuș, reprezentantul ISU București – Ilfov, maior Sorin Mătea, Valentin Baicu, președintele Consiliului Teritorial al Polițiștilor Ilfov, structură în cadrul Corpului Național al Polițiștilor, Florin Covaci, șeful Serviciului Public de Pază Obiective de interes județean și consilierii județeni membrii ai ATOP – Ștefan Rădulescu, Dumitru Tudorel Zamfir, Ionel Dumitru, Sebastian Geantă, Zaharia Niță, Cornel Ofițeru, George Georgescu și Alexandra Mărgărit. Rizia Tudorache a deschis discuțiile, sub îndemnul aflării ”direct de la sursă” a eventualelor probleme existente și i-a invitat pe cei trei aleși ai administrației locale să spună cu ce se confruntă în comunele pe care le reprezintă. Pentru Snagov, Marian Oancea a vorbit despre ”satul cu liniște”, despre colaborarea bună cu instituțiile responsabile de ordinea publică și siguranța cetățeanului, dar și despre „punctul fierbinte” al comunei – pasarela de pe DN1, din satul Tâncăbești, care, deși dărâmată în urmă cu mai bine de 9 ani de un șofer bezmetic, care circula cu bena camionului ridicată, nu a fost repusă, la loc, ”grație nepăsării” celor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Primăria Snagov a trimis numeroase solicitări CNAIR, în acest sens, dar, din păcate, au rămas fără răspuns, iar zona la care a făcut referire primarul rămâne, în continuare, una extrem de periculoasă. Pentru că, deși acolo există o trecere de pietoni, șoferii vitezomani nu dau prioritate oamenilor care traversează și, astfel, se produc numeroase accidente rutiere, soldate de cele mai multe ori cu decese. Referindu-se la problema infracționalității, edilul a subliniat că aceasta este la cote mici și este ținută sub control, a amintit de unitatea ISU de la Ghermănești și a menționat promptitudinea pompierilor de aici, în caz de incendiu, dar a vorbit și de necesitatea ca ambulanțele SABIF, de la stația de salvare din Snagov, să rămână disponibile pentru intervențiile din județ, acum ele răspunzând cu prioritate solicitărilor Capitalei. La final, Marian Oancea a declarat că ”acest județ (n.r. – Ilfov) chiar funcționează”, iar ”partidul snagovenilor NU este în opoziție față de județ”.

În același spirit – al unei zone liniștite, fără infracționalitate, a vorbit și primarul comunei Nuci, Georgel Vasile, aducând în discuție problema actelor de proprietate pentru parohii, în lipsa acestora neputându-se accesa fonduri pentru restaurare/reparații. În context, subprefectul județului a explicat că aceste lucruri se rezolvă punctual în Comisia de Fond Funciar, și i-a ivitat pe edili să vină la Prefectură pentru discuții, împreună cu prefectul județului, Marius Cristian Ghincea, fiind luată decizia prioritizării la analiză a dosarelor lăcașelor de cult. Doar că e nevoie ca acestea să fie transmise Instituției Prefectului, sau, dacă au fost transmise mai demult, să fie actualizate documentele din cuprinsul lor.

Ioan Samoilă, primarul de la Gruiu, a mulțumit polițiștilor, jandarmilor și celor de la ISU pentru modul în care își fac datoria – cu multă seriozitate, fiind prezenți în mijlocul comunității în orice moment. Pompierilor le-a reamintit că autoritatea locală a răspuns pozitiv solicitării acestora de a li se pune la dispoziție un teren pentru amplasarea în comună a unei subunități ISU, însă inițiativa a rămas la stadiul inițial.

Atenție cui deschideți ușa!

La rândul lor, repre­zen­tanții polițiștilor, jandarmilor sau ai ISU au vorbit, pe rând, despre ”situația operativă cea mai redusă în zona Snagov – Gruiu – Nuci”, în Snagov, spre exemplu, însuși statutul de ”stațiune” făcând trimitere la o localitate liniștită. Mai mult, s-a vorbit despre profesionalismul polițiștilor din zonă, și s-a făcut referire, în context, la conducerea Poliției Snagov, cms. șef Gabriela Raicu, reprezentată de o mână ”forte”, chiar dacă de femeie, care ține foarte bine lucrurile sub control. Totuși, Doru Iacobuș a atras atenția asupra unei metode infracționale apărute, la începutul anului, în zona de nord a județului – ”metoda prin împrietenire”, prin care localnicii sunt înșelați și deposedați de bunuri de către infractori (grupări care nu sunt din Ilfov și care acționează și în județele Prahova și Dâmbovița, folosind mașini înmatriculate în Bulgaria) care le bat la ușă sub diferite pretexte, iar când proprietarii nu sunt atenți, le sunt furate bunuri. Pentru prevenirea unor astfel de fapte a fost demarată o campanie, despre care vă prezentăm informații detaliate într-un alt articol din acestă ediție a Jurnalului de Ilfov. Cu privire la începerea anului școlar, conducerea Poliției Ilfov a recomandat edililor să încerce achiziționarea unor autobuze școlare de capacitate mare, dat fiind că, șoferii actualelor microbuze școlare s-au plâns, recent, că sunt nevoiți să transporte elevi chiar și în picioare, lucru interzis și sancționat de lege.

Legat tot de transport, s-a atras atenția la eliberarea autorizațiilor de taxi, în trafic fiind descoperite astfel de documente false (la Popești-Leordeni, spre exemplu, fiind întocmite deja 2 dosare penale, pentru 800 de autorizații), și la faptul că în curând vine iarna, iar drumurile trebuie să fie practicabile, prin urmare, contractele de deszăpezire trebuie să fie puse la punct.