Consiliul Județean Ilfov (CJI) a obținut certificarea ISO 9001:2005 – o atestare a bunelor practici din organizație, a instruit în Managementul Calității 145 de angajați și aleși locali și a implementat un sistem informatic pentru managementul investițiilor publice – o platformă internă unde personalul specializat poate vedea în timp real în ce stadiu este o investiție și ce sume au fost plătite sau decontate.
Articol apărut în Jurnalul de Ilfov nr. 487, ediția print
Certificarea ISO 9001 dă garanția cetățenilor că instituția oferă servicii de calitate, cu respectarea procedurilor și a termenelor prevăzute de lege. ”Introducerea unui sistem de management al calității performant și transparent în județul Ilfov” este un proiect finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA). Monica Trandafir, secretar
general al județului, manager de proiect explică că acest program a fost implementat pentru că ”vrem să avem o administrație modernă, să creștem încrederea cetățenilor în noi și în calitatea serviciilor oferite. Certificarea ISO presupune și instruirea oamenilor în privința standardelor de calitate. Beneficiile cursurilor de formare se traduc în perfecționare, îmbunătățirea continuă a performanțelor angajaților și a aleșilor locali. Pentru că formarea s-a făcut din bani europeni, am scutit bani din bugetul nostru”.
Elena Sandache, resposabilul financiar al proiectului, a explicat că acesta s-a desfășurat în perioada iulie 2018 – ianuarie 2020, iar valoarea a fost de 571.860,45 lei, din care 560.423,24 lei a reprezentat finanțare nerambursabilă și 11.437,21 lei contribuție a CJI. ”Cursurile au fost bine primite de angajați, care au devenit mai conștienți de rolul lor în
organizație și mai motivați în îndeplinirea obiectivelor. Oamenii muncesc mai eficient pentru îndeplinirea obiectivelor instituției, așa că toate lumea are de câștigat”, a completat Elena Sandache.