Proiectul Strategiei naţionale pentru si­guranţă rutieră 2011-2020 are unele prevederi extrem de interesante. De exemplu, va fi permis şoferilor să con­ducă vehicule chiar şi dacă nu posedă permis, însă ­doar pe anumite drumuri, la ore speciale şi numai cu însoţitor. O altă prevedere se referă la cei care dețin mai multe autoturisme, aceștia fiind obligați pe viitor să plătească taxe mult mai mari. Același proiect prevede introducerea obligativității permisului de conducere pen­tru mopede, reducerea duratei de valabi­litate a permisului auto de la anumite vârste, interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV, cu excepţia drumurilor comunale, şi impunerea finalizarea învăţământului minim obligatoriu pen­tru cei care vor să obţină permisul de conducere. În paralel, va fi introdus şi “permisul provizoriu de conducere”, pre­­mergător obţinerii per­misului auto şi va­labil numai pe terito­riul României, cu anumite restricţii pentru şofer. Totodată, va fi introdus un așa-numit “tichet de contravenţie”, ane­xat permisului de conducere şi care va evidenţia amenzile plătite. Lipsa acestui tichet va însemna că şoferul nu a achitat amenzile şi va atrage după sine suspenda­rea exercitării dreptului de a conduce autovehicule până la plata sumei respective. Pen­tru “creşterea gradului de intransigenţă” a legii în cazul vehiculelor care circulă cu viteză mai mare decât cea legală, vor fi majorate gradual, în funcţie de cuantumul vitezei, atât durata de suspendare a permisului, cât şi cuantumul amenzii, iar şoferii care vor să beneficieze de reducerea duratei de suspendare a permisului vor putea opta pentru programe de reabilitare comportamentală/consiliere psihologică, pen­tru cursuri de conducere defensivă/preventivă sau pentru efectuarea în spitale a unui “stagiu de asistare a victimelor accidentelor rutiere”. Conform datelor statistice, pentru o treime dintre accidentele grave, vinovaţi sunt şoferii tineri, cu vârste cuprinse între 18-25 ani, în principal din cauza vitezei. Un sfert dintre toţi conducătorii auto au fost de altfel amendaţi cel puţin o dată în ultimii trei ani pentru depăşirea li­mitei de viteză. Amenzile aplicate conform regi­mului circulaţiei sunt estimate la peste 450 milioane lei anual, cu un grad de încasare de doar 40% faţă de peste 90% în alte state UE.