Pasajul rutier subteran din Piaţa Sudului – cel mai mare proiect de infrastructură, cu fonduri UE, din Bucureşti
La sediul Primăriei Capitalei a fost semnat contractul de execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții ”Modernizare infrastructură rutieră Piața Sudului”, alături de primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, fiind prezenți ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, Pier Luca Canino, reprezentantul executantului lucrărilor – Asocierea Astaldi Spa – Euroconstruct Trading 98 SRL – RCV Global Group SRL, dar și managerul de proiect, Mădălin Dumitru – directorul general al Direcției de Infrastructură și Servicii Publice din Primăria Capitalei.
”În perioada 1 mai 2012 – 5 mai 2014, țara noastră a solicitat rambursarea a peste 5,05 miliarde de euro și a încasat o sumă de peste 5,07 miliarde de euro din fondurile structurale și de coeziune. Este un salt spectaculos, dar mai avem mult de lucru. Nivelul actual de absorbție, de aproape 35%, este încă unul departe de ceea ce îmi doresc eu, dar, la final de 2015 avem șansa reală să atingem 80%, ceea ce ar putea duce la situarea ţării noastre pe o poziţie fruntaşă. (…) În următorul cadru financiar vom atrage întreaga sumă alocată ca urmare a măsurilor luate în 2013 și în acest an”, a declarat ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici. Referindu-se strict la proiectul pasajului rutier subteran Piața Sudului, oficialul a spus că, ”este unul valoros” și și-a exprimat încrederea că lucrarea va fi finalizată până în decembrie 2015. ”Trebuie să ne mobilizăm și să lucrăm ca o echipă!”, a concluzionat Eugen Teodorovici.
La rândul său, primarul general, Sorin Oprescu, a declarat că lucrarea reprezintă cel mai mare proiect de infrastructură, pe fonduri europene, din București, realizat prin POR 2007-2013, cu o valoarea totală a proiectului de 127.140.761,05 lei. ”Studiile de trafic efectuate în zona Piața Sudului, în perioadele de ”vârf”, demonstrează că există disfuncționalități ale traficului – evidente, de aici și importanța majoră a acestui proiect. Așadar, pasajul rutier subteran Piața Sudului este o lucrare care asigură fluidizarea traficului pe direcția inelului principal și pe arterele adiacente inelului median al municipiului București”, a spus Sorin Oprescu.
Traversare rapidă
Pasajul subteran rutier Piaţa Sudului va face legătura dintre Calea Văcărești și str. Niţu Vasile, iar lucrările vor dura 18 luni. Timpul de așteptare pentru șoferii care tranzitează zona va fi redus cu aproape 75%. Adică traversarea zonei, până după podurile de la viitorul pasaj Mihai Bravu, a căror construcție este deja începută, durează acum și trei sferturi de oră. „Când pasajul va fi gata, acest timp va fi redus la circa 7 minute”, a spus Oprescu. Proiectul mai include amenajarea a patru pasaje pietonale de-a lungul pasajului rutier și către staţiile de tramvai. De asemenea, este vizată și modernizarea carosabilului în intersecţia Calea Văcărești – Olteniţei – Niţu Vasile, prin asigurarea în sensul giratoriu a patru benzi de circulaţie, precum și realizarea de legături pietonale, printr-un pasaj subteran, între staţia de metrou Piaţa Sudului și peroanele staţiilor de tramvai aflate pe Șos. Olteniţei.