Ceea ce vă voi relata, nu este o păcăleală! Începând cu data de 1 aprilie, domneștenii care doresc să obțină documente de identitate nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze până la Bragadiru, pentru că, în comuna lor a început să funcționeze Serviciul Public Comunitar Local pentru evidența persoanelor (SPCLEP) Domnești. Acest serviciu a fost înființat prin inițiativa primarului localității, Ninel Boșcu.

Lume bună, vinerea trecută, la ceremonia de inaugurare a SCLEP Domnești. Pe lângă primarul Ninel Boșcu și „vicele” Costel Ștefan au fost prezente multe alte personalități ale județului. Ceremonia s-a bucurat de participarea deputatului Hubert Thuma, a subprefectului Ionuț Florin Nae și a primarului din Bragadiru, Vasile Cimpoeru. Nu puteau să lipsească nici specialiștii în evidența persoanelor de la nivel județean și național. Astfel, am putut să-i vedem la inau­gurare pe comisarul-șef Anca Berbecariu, șef serviciu de evidența persoanelor din cadrul Direcției de Evidență a Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date (DPABD), pe Gheorghe Sima, directorul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Ilfov, pe comisarul-șef Ioan Necșa, șeful Biroului Județean de Administrare a Datelor, sau pe dl Cornel Sârbu, șef Servicu Județean pentru Evidența Persoanelor. Toți acești specialiști au contribuit din plin pentru ca inițiativa primarului Boșcu să prindă viață.

Ninel  Boșcu, primul beneficiar

Tăierea panglicii a fost realizată de un „trio” compus din dna Anca Berbecariu, dl Gheorghe Sima și, bineînțeles, primarul Domneștiului, Ninel Boșcu. „Sunt fericită că domnul primar a avut această inițiativă, dar și pentru că alocat banii necesari din bugetul comunei. Este un lucru benefic pentru cetățean, care se va bucura, la rândul său, că nu va mai trebui să se deplaseze în altă localitate pentru a obține cartea de identitate. Dar, domnule primar, să fiți pregătit să mai primiți și critici de la unii cetățeni care nu vor avea toate documentele necesare pentru întocmirea actelor de identitate…”, a spus Anca Berbecariu în cuvântul său de inaugurare. Ninel Boșcu a fost cât se poate de laconic. El a mulțumit Consiliului Local, care l-a sprijinit, dar și Ramonei Niculaie, directorul SPCLEP Domnești pentru ca această promisiune a sa către cetățeni a devenit realitate.

După ce a participat la tăierea panglicii și a ciocnit, conform tradiției, o cupă cu șampanie cu cei prezenți, primarul Boșcu a fost invitat să facă o fotografie pentru prima carte de identitate ce va fi emisă de acest serviciu.

Evidența persoanelor, mai aproape de domneșteni

La SPCLEP vor lucra 3 specialiști. De serviciile acestora vor beneficia cei peste 6.500 de locuitori ai comunei, dar și cetățenii din localitatea învecinată, Ciorogârla. „Aici vor fi eliberate cărțile de identitate pentru cei aproape 12.000 de cetățeni aronadați. De asemenea, aceștia pot solicita de la acest serviciu vize de reședință, certificate de naștere, de căsătorie, de deces. Practic, aici se va ține evidența persoanelor de la naștere și până la moarte și o sută de ani după aceea”, ne-a spus dl Gheorghe Sima. Activitatea va demara în forță, având în vedere faptul că multe dintre denumirile străzilor din comună au fost schimbate, astfel că cetățenii care locuiesc pe acestea vor trebui să-și scimbe cărțile de identitate.

Serviciul de evidență a persoanelor din Domnești va funcționa într-o clădire anexă a primăriei, care a fost total reabilitată și reamenajată, pentru a corespunde normativelor stricte pe care le presupune o astfel de activitate. Conform celor aflate de la Violeta Babă, inspector pentru achiziții publice din cadrul primăriei, lucrările au început în octombrie 2012 și s-au finalizat în martie anul acesta. „Pentru recompartimentarea lucrării au fost alocată o sumă de 40.000 de lei, plus TVA. O altă investiție a fost în sistemul de transmitere a datelor, unul special, realizat prin colaborare cu STS și care trebuie să dea dovadă de maximă siguranță. În acest caz, investiția s-a ridicat la 20.000 de lei, plus TVA. Pentru tehnica de calcul, telefonie, birotică, fișete speciale și extinderea rețelei de gaze s-au mai alocat 18.000 de lei.”, ne-a informat Violeta Babă.