Președintele Camerei de Comerţ și Industrie Ilfov, Dan Dumitru a anunțat, într-un comunicat, că instituția pe care o reprezintă susține  noul proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 335/2007 a Camerelor de Comerţ din România. Noul proiect de lege prevede includerea tuturor antreprenorilor din România într-o platformă modernă, actualizată, un catalog al firmelor, gestionat de către Camerele de Comerț.

„Acest catalog al firmelor are scopul de a promova fizic și online, și de a certifica companiile românești, atât în țară dar mai ales peste hotare, ofe­rindu-le acestora un plus de încredere și bonitate. Această așa-zisă «taxă» este de fapt o contribuție folosită pentru a promova o companie într-un catalog care să prezinte realitatea certă, contribuție care este aproape simbolică, plecând de la 4 lei pe lună (echivalentul a două țigări) pentru un PFA și ajungând la maximum 40 lei pe lună pentru întreprinderile mari (echivalentul a două pachete de țigări ieftine). Practic, în urma unei contribuții minore, noul proiect de lege își propune separarea grâului de neghină.  

În acest fel se va putea face diferența între firmele înființate la foc automat (cu scopuri ilicite sau ascunse, care nu oferă nici un fel de garanție materială sau morală actului de comerț în sine, cu un comportament fiscal neconform, etc,)  și companiile serioase care aduc un plus valoare real economiei românești”, se arată în comunicat. 

Proiectul va introduce un certificat de competență pentru companii

Camera de Comerț și Industrie Ilfov mai scoate în evidență faptul că această inițiativă va avea ca efect creșterea calității actului de comerț, și va determina responsabilizarea administratorilor companiilor. 

„Noi, Camera de Comerț și Industrie Ilfov și membrii mediului de afaceri ilfovean cu care ne-am consultat, suntem convinși că introducerea unui certificat de competență nu va face decât să aducă mai multă calitate actului de comerț în sine, deoarece vom avea administratori mai competenți, mai la curent cu noutățile legislative și care sunt mai puțin dispuși greșelilor administrative, fiscale etc., greșeli care pot duce o afacere, care deși are succes, spre faliment.  

Aceste competențe ale viitorilor administratori vor fi dobândite în urma unor cursuri stabilite de guvern, Camerele de Comerț având doar rolul de a elibera aceste certificate de competență.  

Inițiativa legislativă dorește să responsabilizeze cu mic cu mare administratorii companiilor, pentru a crea un mediu propice dezvoltării unei politici comerciale mai responsabile și mai eficiente. Un comerț mai eficient înseamnă că politica comercială trebuie să fie actualizată pentru a continua să ofere oportunități economice precum și o calitate crescută a actului de comerț, a administrării unui business. Această calitate poate fi atinsă doar de administratori și comercianți responsabili, educați și instruiți”, se subliniază în comunicat.

Articol apărut in ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.600