Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate este indisponibilă de luni, de la ora 11,00, din cauza unor probleme tehnice, informează CNAS, preluată de Agerpres.

Potrivit unui anunț postat pe site-ul instituției, până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale se acordă/ se eliberează în regim offline.

„Pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispozițiile art. 199-202 din HG 161/2016, cu modificările și completările ulterioare, și ale art. 361-364 din HG 206/2015, cu modificările și completările ulterioare. În acest sens, până la termenul de raportare a activității lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcționarea PIAS, președintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menționate”, precizează sursa citată.

Costache (CNAS): Sistemul cardului de sănătate funcționează cu dificultate

Sistemul cardului de sănătate funcționează cu dificultate, a declarat luni pentru AGERPRES purtătorul de cuvânt al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Augustus Costache.

„Nu este vorba despre o blocare a sistemului cardului de sănătate. Funcționează cu întârziere începând cu ora 9,30. Funcționează cu dificultate. În acest moment, specialiștii lucrează pentru remedierea situației. Sperăm să se remedieze în scurt timp”, a afirmat Costache.

Potrivit acestuia, în cazul în care problemele nu vor fi remediate, va fi publicat un ordin al președintelui CNAS care prevede modalitatea înregistrării serviciilor medicale în sistem offline.