Proiectul de Buget al Guvernului pe anul 2015 include investiții în valoare de 44,8 miliarde lei. Între acestea, și Centura de Sud a Capitalei, un segment de drum ce face viața de coșmar pentru cei care îl tranzitează, de ani întregi.
Nu este cazul, însă, să ne entuziasmăm… Lărgirea la 4 benzi a centurii Bucureşti Sud, cu realizarea unui pasaj suprateran pe DJ 602, la centura Bucureşti-Domneşti, a f ost inclusă și anul trecut pe lista proiectelor prioritare ale Guvernului pentru 2014… și nimeni nu a alocat măcar un leu pentru investiție…
Din cele 16 puncte unde Centura Capitalei se intersectează cu drumuri care ies din Bucureşti, doar jumătate dispun de poduri peste varianta de ocolire pentru fluidizarea traficului, în timp ce restul reprezintă puncte de intersecţie care nu mai fac faţă traficului de aproape 140.000 de vehicule pe zi. În această situaţie sunt intersecţiile cu Şos. Olteniţei, Berceni, Splaiul Unirii şi chiar Mogoşoaia, unde sensul giratoriu actual nu poate face faţă unei centuri în regim de autostradă, potrivit transportatorilor.
Şoseaua de Centură a Capitalei este unul dintre cele mai tergiversate proiecte rutiere majore din România, modernizarea şi extinderea la 4 benzi a acesteia fiind adusă în discuţie încă din 2005, cu doi ani înainte de aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, statul estima că va cheltui circa 530 de milioane de euro pentru reabilitarea şoselei.