Irinel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a participat zilele trecute la întrunirea Comitetului Interministerial EURO 2020, care s-a desfășurat la sediul Guvernului României.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 487

În numele instituţiei pe care o reprezintă, oficialul a explicat în ce fază se află lucrările la legătura feroviară directă dintre Gara de Nord București și Aeroportul Internațional “Henri Coandă”. “Este vorba despre construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, a unui viaduct de 1,52 km, care va traversa DN1, a trei podețe, a unei instalații de centralizare electronică și a unei stații de călători la Terminalul T1. Noul tronson feroviar
va contribui la reducerea numărului de mașini în trafic pe zona de Nord a județului Ilfov și a Bucureștiului, dar nu numai. Suntem în permanentă legătură cu cei care realizează acest obiectiv. Facem tot ce depinde de noi să accelerăm lucrările. Din decembrie 2019 am deblocat tot ce se putea, indiferent că problemele puteau fi rezolvate de la nivelul Ministerului Transporturilor sau depindeau de alte instituții ale statului”, a explicat Irinel Scrioşteanu. Acesta a adăugat că a discutat şi situația aeroporturilor din România. “Așa cum știm, acestea au înregistrat cea mai mare creștere a numărului de pasageri, respectiv de 123%, în ultimii 10 ani, conform datelor Eurostat. Capacitatea Aeroportului Internațional „Henri Coandă“ de la Otopeni este depășită. Astăzi avem peste 14 milioane de călători/an. Numărul este dublu față de capacitatea aeroportului de a deservi oamenii în condiții civilizate. De aici aglomerația și serviciile insuficiente acordate călătorilor. Există un plan pentru extindere, de construire a unui nou terminal, care trenează de foarte mulți ani, vom demara în cel mai scurt timp procedurile pentru implementarea lui. Momentan însă, avem un proiect de reabilitare a interioarelor clădirilor A, B și Rotondă din Aeroportul Băneasa. Scopul este mărirea capacității de trafic la 350 de pasageri/oră, pentru a muta o parte
din traficul foarte mare de pe Aeroportul de la Otopeni pe cel de la Băneasa. Am obținut toate avizele în regim de urgență și am emis autorizația de construire pe 21 ianuarie 2020. Împreună cu constructorii, ne asumăm că până la startul EURO 2020 Aeroportul Băneasa va fi funcțional”, a spus secretarul de stat.