created by dji camera

Autoritatea locală estimează finalizarea în proporție mare a lucrărilor până înaintea începerii noului an școlar, pentru a fluidiza traficul din zonă

La începutul anului 2025, au debutat lucrările de modernizare pe DN4 (prelungirea Șos. Olteniței – între Pasajul Olteniței – Popești-Leordeni de pe Centura Capitalei și intrarea în București), lucrări finanțate din fonduri europene nerambursabile, alocate prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, implicit Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. În acest moment, stadiul îndeplinirii lucrărilor a atins 25% și se lucrează inclusiv în weekend.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov nr. 763, ediția print

Lucrările de modernizare efectuate pe DN4 – drum care leagă Capitala de Oltenița, traversând orașul Popești-Leordeni, constau în lărgirea șoselei la 2 benzi pe sens, semaforizări noi – DN4 cu Str. Drumul Fermei și DN4 cu Str. Maica Tereza), giratoriu dublu în zona Pieței Sf. Maria (la Primărie), amenajarea trotuarelor și a spațiilor verzi, modernizarea iluminatului public (și introducerea rețelelor de utilități prin subteran), canalizare pluvială.

”Un disconfort de moment pentru rezolvarea unei probleme veșnice. Vremea ne permite mobilizarea echipelor de lucru astfel încât să câștigăm timp, iar finalizarea lucrărilor să fie cu multe zile înainte de termen. Fac apel la înțelegere atât din partea șoferilor în zonele de lucrări, cât și la agenții economici din proximitatea frontului stradal care sunt afectați de asemenea în mod evident. Sunt intervenții necesare care odată finalizate vor spori gradul de siguranță și confort al tuturor celor afectați astăzi”, a declarat primarul orașului, Petre Iacob. Acesta ne-a explicat că la momentul actual se lucrează la rețeaua de canalizare pluvială. ”Mai avem ultimul bazin, spre Danubiana, și ar trebui și acesta finalizat în următoarele două săptămâni. Atunci am avea finalizat tot ceea ce înseamnă partea de canalizare. Tot ce înseamnă infrastructură pentru iluminatul public a fost deja realizată. Stâlpii vechi se schimbă cu stâlpi noi, care ne vor asigura și o iluminare inteligentă. Pe anumite porțiuni deja s-a și finalizat o parte de trotuare, și urmează așternerea stratului final de asfalt. Doar atâta a rămas. Noi presupunem că până la sfârșitul anului ar trebui să finalizăm lucrările cu ajutorul executantului. Chiar avem un sprijin foarte mare din partea lui. Este, într-adevăr, o problemă vis-a-vis de trafic și ne cerem scuze cetățenilor. Dar, în rest, totul funcționează chiar mai bine decât în graficul de execuție propus. De aceea apreciem că până la finele anului se va finaliza proiectul”, a mai spus edilul.

Încă cel puțin 100 de copaci plantați în plus

Așadar, vorbim de un drum care va fi modernizat integral pe raza administrativă a orașului Popești-Leordeni, cu tot ceea ce înseamnă asfaltare, trotuare de acces pietonal, canalizare pluvială, rețea de gaze, iluminat public, peisagistică – ”totul s-a schimbat. În subteran au fost introduse tubulaturile pentru rețele edilitare și s-a luat legătura cu fiecare operator economic în parte și au fost de acord să folosească acele tubulaturi. Cei de la internet, din câte știu, chiar au ajuns până la Primărie, la statuie”, ne-a explicat primarul Petre Iacob.

Acesta s-a referit și la partea de peisagistică, care va urma soluția propusă de CNAIR pentru separarea sensurilor de mers. Pe partea verde a trotuarului se vor (re)planta copacii care au fost scoși pentru a permite lățirea drumului, dar se vor mai planta și alți circa 100 de pomi. Așadar, impactul asupra mediului se modifică în sens benefic.

”Sperăm să finalizăm cât mai mult până luna septembrie, ca să putem să fluidizăm traficul cât mai bine atunci când vor începe școlile, că asta este o durere foarte mare. Sensul giratoriu dublu, care se va realiza în fața Primăriei, și cele șase zone semaforizate (patru până la Primărie și încă două după Linia de Centură) vor ajuta considerabil la fluidizarea traficului rutier pe DN4. Aceste semaforizări au fost soluția dată de cei de la Poliția Rutieră, care au recomandat amplasamentele. Girația din dreptul cartierului Danubiana rămâne în trafic și, practic, vor fi două sensuri giratorii ­mari”, a spus edilul.

Pasaj subteran în Piața Sf. Maria

În paralel cu această lucrare, în Piața Sf. Maria se va amenaja, în cadrul unui alt proiect, un pasaj pietonal subteran pe DN4 (km. 8+929, în zona Primăriei), investiție care, la acest moment, se află la faza studiului de fezabilitate. Pasajul subteran va lega partea dinspre Drumul Școlii cu partea dinspre începutul Str. Leordeni. Accesul pietonilor nu va mai fi permis pe la suprafață, traversarea fiind posibilă doar prin subteran. ”Sperăm ca în două luni de zile să începem demararea lucrărilor și pentru acel pasaj”, ne-a precizat primarul orașului.

De altfel, despre aceas­tă investiție, Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Trans­porturilor, anunța că pasajul va fi dotat cu lifturi și va fi realizat la standarde europene. ”Sursa de finanțare este Planul Național de Redresare și Reziliență, acest proiect fiind realizat la solicitarea și în colaborare cu Hubert Thuma – președintele Consiliului Județean Ilfov, Petre Iacob – primar Popești-Leordeni și George Adrian Ștefanescu – viceprimar Popești-Leordeni”.

”Cu riscul de a mă repeta, o voi face cu recunoștință ori de câte ori voi avea ocazia și le mulțumesc încă o dată factorilor decizionali care au făcut posibilă această colaborare în interesul locuitorilor din Popești-Leordeni și nu numai: Hubert Thuma – președintele Consiliului Județean Ilfov, Irinel Ionel Scrioșteanu – secretar de stat în Ministerul Transportului, Cristian Pistol – director general CNAIR și George Adrian Ștefănescu – viceprimar al orașului Popești-Leordeni”, a transmis, la final, Petre Iacob.