Conform unui studiu realizat de cercetători americani, privitul la televizor peste două ore pe zi ar putea avea un impact negativ asupra copiilor. Acest obicei influențează momentul în care aceștia devin apți pentru începerea școlii.
O echipă de oameni de știință americani a studiat rezultatele obținute de 807 copii, cu vârste cuprinse între 5 și 6 ani, în cadrul unor teste prin care le-au fost evaluate competențele de bază, precum număratul, recunoașterea literelor și sortarea unor piese pe baza tiparelor și a formei. De asemenea, specialiștii au analizat declarațiile părinților cu privire la timpul petrecut de copiii lor în fața televizoarelor.
S-a observat că o perioadă mai mare petrecută în fața ecranelor a fost asociată cu scădere insignifiantă a performanțelor.
„Prea mult timp petrecut în fața televizorulului — în cazul de față, peste două ore pe zi — a fost asociat în mod negativ cu dezvoltarea abilităților matematice și a funcției executive, competențe utilizate pentru atingerea scopurilor — incluzând atenția, memoria de lucru și flexibilitatea cognitivă”, a declarat autorul studiului, Andrew Ribner, cercetător în domeniul pshihologiei și educației la New York University.
Academia Americană de Pediatrie a recomandat, anul trecut, ca preșcolarii să nu petreacă în fața televizoarelor mai mult de o oră pe zi — cu o oră mai puțin față de recomandările formulate în 2001.
Studiul a fost publicat în „Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics”.