Marile lucrări programate merg înainte, chiar dacă a fost amânat Campionatul European de Fotbal!

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a participat săptămâna trecută, împreună cu ministrul Transporturilor Lucian Bode, ministrul Tineretului și Sportului, Ionuț Stroe, și consilierul onorific al primului-ministru, Gheorghe Popescu, la acțiunea de evaluare a stadiului lucrărilor la cele mai importante obiective dintre cele convenite pentru pregătirea EURO la București.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 498

Astfel, oficialii au remarcat că la legătura feroviară directă dintre Gara de Nord București și AeroLa Aeroportul Internațional București Băneasa – „Aurel Vlaicu”, lucrările de reabilitare și refuncționalizare s-au extins la trei corpuri. Se lucrează în ritm alert”, a explicat Irinel Scrioșteanu.

Termene asumate, care vor fi respectate!

”În cazul liniei de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, obiectiv extrem de important al ministerului și al CFR Infrastructură, putem spune că acesta va fi primul finalizat de la zero după foarte mulți ani. Lucrările au evoluat foarte mult, iar acum nu va mai exista niciun obstacol pentru antreprenor, datorită faptului că a fost semnat acordul dintre dintre CFR Infrastructură și societatea care deține hotelul aflat în aproprierea culoarului liniei de cale ferată. Termenul asumat este sfârșitul lunii august 2020, iar realitatea din teren îmi oferă convingerea că așa va fi. În ceea ce privește reabilitarea si
refuncționalizarea interioarelor Aeroportului Internațional București Băneasa „Aurel Vlaicu” am observat o strategie diferită în ceea ce privește modul de lucru și suntem încrezători că se va respecta termenul de finalizare pentru luna octombrie 2020. Bucureștiul va fi pe deplin pregătit pentru găzduirea EURO 2021, iar cetățenii vor beneficia de o mobilitate sporită, prin viitorul tren direct de la aeroport către cel mai important nod feroviar al țării”, a spus, la rândul său, ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
“La Băneasa totul este în ordine, se lucrează. Dar impresionantă este calea ferată. Mai mult decât prilejul unei foarte bune organizări, mă impresionează utilitatea ei generală ulterioară, putând fi folosită de persoanele care locuiesc în localitățile din Nordul Capitalei și care vor putea ajunge astfel în oraș cu trenul. Această investiţie va aduce Bucureştiul în
secolul XXI, pentru că să legi aeroportul de gară este, din punctul meu de vedere, un semn de normalitate socială europeană, extrem de utilă. Lucrarea ar urma să fie finalizată pe 26 august. Le mulţumesc ministrului Lucian Bode şi premierului Ludovic Orban pentru că, iată, sportul este un prilej de mari investiţii în România. Şi lucrul ăsta trebuie permanentizat, nu neapărat că organizăm EURO 2020, să facem şi fără să fim condiţionaţi de angajamentele
internaţionale pe care le avem”, a spus și Ionuț Stroe, ministrul Tineretului și Sportului.
Gheorghe Popescu a recunoscut că a crezut de la început în proiectul realizării liniei de cale ferată între Aeroportul Otopeni și Gara de Nord, iar acum, când ”văzând că lucrările sunt gata în proporție de 70% mă încearcă o senzație de mândrie, dar și de emoție. Pot spune că este proiectul meu de suflet. Calea ferată, care are o lungime de aproximativ 17 kilometri, va fi gata undeva în luna august. Pe perioada stării de urgență s-a lucrat într-un ritm încetinit față de cum s-a lucrat înainte. Va fi o lucrare de care se vor bucura bucureștenii, locuitorii din zonele limitrofe, dar și cetățenii români aflați în tranzit la și dinspre aeroport. Nu în ultimul rând, turiștii străini. (…) Aeroportul Băneasa va fi modernizat tot în așteptarea Campionatului European. Și acolo e bine. Așadar, din august, Bucureștiul se va alătura marilor orașe europene care au tren direct de la aeroport către cea mai importantă stație feroviară. Iar de la gară, cu metroul, prin tot orașul. Să ne
revedem sănătoși!”, a încheiat consilierul onorific al premierului.