Casa de Asigurări de Sănătate Ilfov și Direcția de Sănătate Publică Ilfov, au organizat luni, 16 martie, o conferință de presă, pentru a transmite cele mai noi și mai complete informații cu privire la cardul național de sănătate, în baza căruia pacienții asigurați vor beneficia de îngrijiri medicale neplătite și de medicamente compensate sau gratuite.
Evenimentul a avut loc la sediul Casei de Asigurări de Sănătate Ilfov (CAS Ilfov), începând cu ora 10.00, și s-a desfășurat sub auspiciile dr. Aurelia Isărescu, președintele Casei de Asigurări de Sănătate Ilfov și a dr. Dănuț Crăciun, directorul executiv al Direcției de Sănătate Publică Ilfov. “Conferința este organizată de cele două instituții, în parteneriat, deoarece, cheltuielile cardului național de sănătate sunt suportate de Ministerul Sănătății pentru întreaga populație, iar atribuția administrării documentului îi revine Casei de Asigurări de Sănătate Ilfov și, respectiv, Casei Naționale de Asigurări de Sănătate”, a spus dr. Dănuț Crăciun, directorul executiv al Direcției de Sănătate Publică Ilfov, în cadrul evenimentului. În acest context, pacienții care încă nu au primit cardul național de sănătate, sunt sfătuiți să nu intre în panică deoarece, în perioada imediat următoare vor fi distribuite documentele din a doua tranșă.
“Toți pacienții asigurați din Ilfov, vor avea carduri de sănătate. Doar cei care le vor refuza, personal, din diverse motive, nu vor deține aceste documente. Dar și aceia, vor semna și vor declara refuzul pe propria răspundere. Toți locuitorii județului Ilfov, care contribuie la fondul asigurărilor de sănătate, trebuie să stea liniștiți că noile carduri vor ajunge la ei, în perioada următoare, astfel încât, până la începutul lunii mai, serviciile medicale și farmaceutice să fie validate și decontate doar pe baza acestor documente”, a explicat dr. Aurelia Isărescu, președintele CAS Ilfov, luni, 16 martie, în cadrul conferinței de presă.
Atenție, puneți cardul bine!
Dacă-l pierdeți, primiți altul, dar contra cost
Cei care ați primit cardul, aveți mare grijă cum îl păstrați. Dacă pierdeți documentul, CAS Ilfov vă eliberează altul, dar contra cost.
Este bine de știut că noua legitimație electronică poate fi utilizată doar pentru servicii medicale oferite de specialiștii din România, nu și pentru tratamente efectuate în clinici din străinătate. În baza documentului, veți beneficia de servicii decontate de Casa de Asigurări de Sănătate. Veți fi obligat să prezentați documentul de fiecare dată când mergeți la medic. În lipsa cardului, veți primi îngrijiri medicale doar în cazul în care problema dvs. de sănătate constituie o urgență medicală. Prin introducerea codului PIN de către dvs., medicul va avea acces la informațiile cuprinse în card.