Anchetă serial JdI ep. II

Scandalos! Buftea le-a plătit din 2011, dar tot nu-i merg autobuzele!

Mai bine zis, dnă Magda Peşu (directoare a SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL). Dacă nu sunteţi de acord cu imperativul din titlu – „Banii înapoi! Sau…”, înseamnă că va fi jale de oraşul Buftea. Şi asta, nu se poate! Ca să îndreptaţi situaţia, aveţi mai multe variante. Toate, deopotrivă „dezavantajoase” pentru statutul profesional şi de reprezentare al firmei. Iată câteva dintre ele.

Deocamdată, de ce afirm că Buftea nu se poate şi nu trebuie să se împovăreze de necazuri? Pentru un motiv simplu: a plătit o jumătate de milion de euro – cu banii jos, încă din iunie 2011 – pentru un produs de care nu se poate folosi. Nici după aproape trei ani. Adică, nu merge! Pardon, nu merg. Ele. Cele patru autobuze. Unde ar fi neclaritatea? 

De ce variante „dezavantajoase” 

Pentru că mărcile pe care le reprezentaţi oficial în România sunt de prestigiu. Renumite în lume. Numai că, odată produsele lor, intrate în „răspunderea şi grija” (vai, vai)  dv., totul s-a dus de râpă. Sunteţi sigură că aveţi echipe competente de întreţinere şi reparaţii, la reprezentanţă? Lumea zice că nu. Realitatea, la fel! Nici specialiştii fabricantului turc al autobuzelor, nu înţeleg ce se întâmplă în Romania, de e totul dat peste cap. Pe de altă parte – extrem de discretă cum  vă ştiu –  e posibil să-i fi ascuns acestuia situaţia gravă de aici? Ca să fie linişte, pace (?!) şi afacerea să dospească! Mai ales că, repet, a fost plătită integral. Exact la preţul cerut! 

 Locuitorii oraşului Buftea au şi ei drepturi!

La fel cu toţi cetăţenii europeni. Aţi văzut reclama aia, la tv? Nu-i nimic! V-o povestesc eu. Cu prima ocazie. Deşi nu cred că vi se va întâmpla în viaţa asta, să răspundeţi întrebărilor absolut justificate ale cetăţenilor. 

Păi nu v-am scris de pe mai multe adrese, nişte mail-uri? Solicitându-vă nişte răspunsuri, pentru oamenii care aşteaptă năuci în staţii, frumoasele autobuze ISUZU, model CITIMARK. Alea, zugrăvite pe reclama, de pe casa unde munciţi.  Zice ea: „ISUZU, CITIBUS – Partenerul tău în jungla urbană”. Hai, că asta e super tare! Aici aţi nimerit-o! 

Cred, însă, că iar minţiţi, zugrăvind măscări pe ziduri. Adică, autobuzele de la Buftea, sunt alt model! Alea, de nu le mai dă de capăt nici „academia academicienilor Isuzu”… 

 De ce nu vorbeşte cu nimeni, Magda Peşu?

Că are maşină la scară! 

D-aia! Stă ea după transportul în comun? Fugi d-aici!  

Am bătut zeci de kilometri până la firma cu „…jungla urbană”. Ne-am anunţat cu două zile înainte, la secretariat. N-aţi catadixit să ziceţi acolo, o vorbă-două, că o fi,  că o păţi… Ceva – pardon că zic – scuze pentru proştii care v-au dat banii degeaba. Cât despre comunicatorul Tudor Şerban, uneori mai bine nu deschidea gura… 

Să revenim. De ce nu aţi răspuns? În scris sau „în direct”? Live? Pentru că eraţi ocupată. Ne-aţi transmis că am venit acolo, fără confirmarea dv.! Păi cum să ne deschideţi uşa, madam Peşu? Că cine-or fi oamenii, în numele cărora venisem? 

Na, că nu mai am spaţiu să scriu ce ar urma după „Banii înapoi! Sau”…

Dar, mai urmează un episod. 

Iată mail-ul trimis la 04.02.2014. Fără răspuns.  

Către SC ANADOLU AUTOMOBIL ROM SRL

În atenţia d-nei director, Magdalena Peşu

Vă anunţăm că am fost sesizaţi de un număr mare de locuitori ai oraşului Buftea în ce priveşte dificultăţile majore ale transportului în comun, întâmpinate de către ei, de o lungă perioadă de timp.

Aşa se face că, în urma unei anchete jurnalistice – care va cuprinde mai multe episoade ce vor apărea în ziarul nostru – a apărut necesitatea unor explicaţii, datorate de către firma pe care o conduceţi. 

Un prim set de argumente a fost oferit de către Tudor Şerban, specialist în relaţii publice, la firma dv. Oricât s-ar fi străduit domnia sa, să acopere cu răspunsuri problemele apărute – cu profesionalismul recunoscut în domeniul auto de care se bucură – ele nu pot justifica neajunsurile serioase semnalate de către beneficiarii transportului în comun al oraşului Buftea.

De aceea vă rugăm să ne adresaţi în scris punctele dv. de vedere, în legătură cu autobuzele marca ISUZU CITIMARK și să oferiți cititorilor câteva detalii explicative ale situaţiei grave apărute în acest caz, în relaţia cu Primăria oraşului Buftea, care să conţină opiniile dv. oficiale. Aceasta, pentru a fi consemnate în ziarul nostru, pe parcursul anchetei jurnalistice demarate şi al cărei prim episod va apărea la sfârşitul acestei săptămâni. 

Câteva întrebări: 

1) Cum apreciaţi evoluţia situaţiei contractuale cu Primăria Buftea, în ce priveşte autobuzele pentru transport public ISUZU CITIMARK?  

2) Care sunt cauzele care au dus la apariţia acestei situaţii grave, cu implicaţii sociale şi materiale? Din vina cui? 

3) Ce  acţiuni concrete  veţi întreprinde, pentru a remedia situaţia prezentă în totalitate şi de comun acord cu Primăria Buftea, beneficiarul importului efectuat de către firma dv.? 

4) Care sunt răspunsurile dv. concrete, ca importator, la reclamaţiile făcute de către beneficiar?

5) Ieşirea din garanţie a autobuzelor menţionate poate fi considerată de către dv. rezolvarea primejdioasă a prelungirii cheltuielilor nejustificate de „calitatea” total nesatisfăcătoare a produsului importat, cât şi de lucrările de service fără efect, făcute în atelierele firmei pe care o conduceţi? 

6) Un produs cu asemenea deficienţe grave, apărut pe piaţa românească, cum este cazul modelului autobuzelor la care ne referim, este în măsură să acopere necesarul unor servicii de calitate, ale transportului orăşenesc?

7) De ce nu decideţi înlocuirea lor, cu altele noi, în măsura în care, timp de peste un an, aţi încercat remedierea lor, fără nici un succes?

8) Nu credeţi că aveţi datoria acoperirii contractului încheiat cu Primăria Oraşului Buftea cu produse şi servicii de calitate, a căror valoare v-a fost achitată integral, din bani publici?

Va informăm că traducerea articolelor noastre va fi expediată firmelor cu care sunteţi partener, din ţările de origine ale acestora.

Vă rugăm ca, în măsura în care subiectul în discuţie vă preocupă şi pe dv. mai mult sau mai puțin, să ne răspundeţi succint sau mai în amănunt, până mâine, miercuri, 05.02.2014, la ora 14:00, dată şi oră la care mai pot fi făcute schimbări, în conţinutul primului episod al anchetei noastre.

Cu mulţumiri, E.D.

(Va urma)