Compania Facebook a anunţat cea mai amplă incursiune a sa pe piaţa produselor de televiziune prin extinderea unui serviciu video care va difuza o gamă variată de programe, precum meciuri din campionatul feminin de baschet american, show-uri despre safari şi emisiuni dedicate activităţilor parentale.

Noul serviciu video, ce a trecut printr-o etapă de reproiectare, intitulat „Watch”, va fi disponibil iniţial pentru un grup limitat de utilizatori din Statele Unite ai aplicaţiei mobile Facebook, site-ului companiei şi aplicaţiei acesteia pentru televiziune, au precizat reprezentanţii reţelei de socializare.

Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, a lansat un serviciu video anul trecut şi, de atunci, a lăsat să se înţeleagă de mai multe ori în ultimele luni că doreşte ca acel produs să devină o sursă de conţinuturi video originale, cu o producţie de nivel înalt, care nu va difuza doar show-uri create de utilizatorii platformei, scrie Capital.ro.

Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, a spus că serviciul Watch va permite utilizatorilor „să stea de vorbă între ei şi să se conecteze cu diverse persoane în timpul difuzării unui episod, să se alăture unor grupuri de persoane cărora le plac aceleaşi show-uri, după aceea, pentru a construi o comunitate”.

În cele din urmă, noua platformă va fi deschisă oricărui creator de programe, unde aceştia vor putea să îşi distribuie conţinuturile video, au explicat reprezentanţii Facebook.

Facebook, al cărei sediu general se află în Menlo Park din California, doreşte să pătrundă în acest fel pe piaţa televiziunii, care este deja deosebit de aglomerată, unde va intra în concurenţă directă nu doar cu reţelele tradiţionale de televiziune ce operează la nivel naţional, dar şi cu o serie de noi producători de conţinuturi video, precum Netflix, YouTube, Twitter şi Snap.