Urmare a testului realizat în această dimineață, Primăria Capitalei a identificat punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul în cauză va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare, anunţă instituţia.
Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle.
Primarul general, Gabriela Firea a declarat că a solicitat tuturor instituțiilor implicate în proiectul benzii unice ca demararea acestuia să se facă într-o perioadă în care traficul este mai redus, respectiv imediat ce începe vacanța elevilor. Până atunci, vor fi luate toate măsurile complementare care să asigure eficiența acestui proiect, și mă refer atât la componenta de informare a populației, cât și la suplimentarea efectivelor de polițiști locali și de la circulație în intersecții. De asemenea, RATB va spori numărul de autobuze care circulă pe liniile care vor beneficia de acest culoar și va înființa noi linii preorășenești care să preia o parte dintre navetiștii care vin zilnic în București.
„Chiar dacă pentru ca efectele pozitive să fie vizibile e nevoie de o perioadă de acomodare, acest proiect, coroborat cu înnoirea și suplimentarea parcului auto al RATB și cu extinderea sistemului de semaforizare inteligentă, reprezintă soluția pentru descongestionarea traficului în București. Studiile de mobilitate arată clar că implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”, spune Firea.
Primarul general a solicitat Direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park&ride.
Totodată, Primăria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public în comun cu primăriile Corbeanca, Snagov, Balotești și Gruiu, astfel încât cetățenii din aceste localități să beneficieze de liniile RATB.
O parte din intersecţiile unde politiştii rutieri şi locali vor dirija traficul sunt:
– Şos. Bucureşti – Ploieşti cu str. Ion Ionescu de la Brad,
– Bd. Aerogării cu Bd. Ficusului,
– Şos. Gheorghe Ionescu Siseşti cu Ion Ionescu de la Brad,
– Str. Constantin Dobrogeanu Gherea cu Şos. Bucureşti – Ploieşti,
– Piaţa Presei Libere.
Benzile unice vor fi implementate pe următoarele artere:
– Şos. Bucureşti – Ploieşti,
– Şos. Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri),
– Bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri),
– Calea Dorobanţi – între Piaţa Dorobanţi şi Bd. Dacia (pe ambele sensuri),
– Calea Dorobanţi (sensul spre Centru) între Bd. Dacia şi Piaţa Lahovari,
– Str. George Enescu – între Piaţa Lahovari şi Bd. Magheru,
– Bd. Magheru (sens spre periferie) între C.A. Rosetti şi Piaţa Romană,
– Bd. Magheru (sens spre Centru) între Piaţa Romană şi str. George Enescu.
În acest moment, în Capitală există benzi de circulaţie destinate transportului public pe următoarele artere:
– B-dul Mihail Kogălniceanu – B-dul Regina Elisabeta,
– Splaiul Independenţei, porţiunile dintre Şos. Cotroceni şi Bd. Eroilor şi din dreptul Centrului Istoric,
– B-dul Unirii, între Piaţa Unirii şi Piaţa Alba Iulia,
– Calea Dorobanţi, între B-dul Dacia şi Şos. Ştefan cel Mare,
– B-dul Dacia, între Calea Dorobanţi şi Str. Icoanei,
– Calea Griviţei, între Piaţa Mureş şi str. Caraiman, pe sensul Gara de Nord,
– B-dul Mareşal Constantin Prezan, între Piaţa Arcul de Triumf şi Piaţa Charles de Gaulle.