APIA Ilfov organizează sesiuni de informare cu privire la sprijinul financiar prin intervenții/măsuri aferente sectoarelor vegetal și zootehnic
Agenția pentru Plăți și Intervenție în Agricultură transmite fermierilor că, în conformitate cu prevederile art. 11, alin. 1, din OG 28/2008 privind Registrul Agricol, cu modificările și completările ulterioare, atât persoanele fizice, cât și persoanele juridice au obligația să declare datele necesare înscrierii în Registrul Agricol.
Articol apărut în ediția print a jurnalul de Ilfov, nr.740
Registrul Agricol se elaborează pentru o perioadă de 5 ani, datele fiind completate anual de către autoritățile administrației publice locale. Având în vedere că, după data de 31 decembrie 2024, formularele Registrului Agricol 2020-2024 nu mai pot fi utilizate, a fost necesară elaborarea unui nou act normativ, respectiv HG 1627/2024 care să aprobe atât Registrul Agricol pentru perioada 2025-2029, cât și formularele aferente.
Registrul Agricol constituie baza de date pentru emiterea documentelor doveditoare privind utilizarea suprafețelor de teren și de evidență a efectivelor de animale, respectiv a familiilor de albine, în vederea solicitării de plăți în cadrul intervențiilor, schemelor și măsurilor de sprijin pentru fermieri – plăți directe, ajutoare naționale tranzitorii din domeniul vegetal și zootehnic, inclusiv în sectorul apicol, sprijin pentru dezvoltarea rurală, măsuri de piață, precum și alte forme de sprijin finanțate din fonduri europene și din bugetul național (art 6. alin. 6. lit b¹ din OG 28/2008 privind Registrul Agricol, cu modificările și completările ulterioare).
Termen strâns
Termenul la care persoanele fizice și juridice au obligația să declare datele pentru înscrierea în Registrul Agricol este cuprins între 5 ianuarie și ultima zi lucrătoare a lunii februarie, pentru datele anuale privind membrii gospodăriei, terenul aflat în proprietate/folosință, clădirile și mijloacele de transport cu tracțiune animală și mecanică, mașinile, utilajele și instalațiile pentru agricultură și silvicultură, efectivele de animale existente în gospodărie/unitatea cu personalitate juridică la începutul fiecărui an, precum și modificările intervenite în cursul anului precedent în efectivele de animale pe care le dețin, ca urmare a vânzării-cumpărarii, a produșilor obținuți, a morții sau a sacrificării animalelor ori a altor intrări-ieșiri.
În cazul în care persoanele fizice sau cele juridice nu fac declarații la termenele prevăzute la art 11, alin. (1) din OG 28/2008 privind Registrul Agricol, cu modificările și completările ulterioare) se consideră că nu au intervenit niciun fel de modificări, fapt pentru care în Registrul Agricol se reportează din oficiu datele din anul precedent, cu mențiunea «report din oficiu», la rubrica «semnătura declarantului».
Campania de primire a Cererilor de plată pentru 2025
Toate informațiile menționate mai sus vin să pregătească fermierii pentru noua Campanie de primire a Cererilor de plată pentru anul 2025.
În acest context, fermierii trebuie să prezinte la depunerea cererii de plată sau a modificărilor aduse acesteia documentele necesare care dovedesc că terenul agricol, inclusiv elementele neproductive, se află la dispoziţia lor, cu excepţia adeverinţelor conform înscrisurilor din Registrul Agricol care sunt solicitate direct de către APIA instituţiilor abilitate (HG 1571/2022, art. 6, alin.1, lit l).
Potrivit art.6 alin.7 lit.b din HG 1571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) şi de la bugetul național sunt stipulate următoarele:
(7) Primăriile pe raza cărora se află terenurile agricole sunt obligate:
a) ….
b) să elibereze adeverinţe conform înscrisurilor din Registrul Agricol fără condiţionarea de plata impozitelor sau taxelor locale de către fermier;
Documentele care fac dovada că terenul agricol se află la dispoziţia fermierului, inclusiv adeverința conform înscrisurilor din Registrul Agricol, trebuie sa fie încheiate înaintea depunerii cererii de plată și trebuie să fie valabile la data depunerii cererii!
Sesiuni de informare
Având în vedere sprijinul constant pe care APIA – Centrul Județean Ilfov îl acordă fermierilor care utilizează suprafețe agricole și pentru care solicită sprijin financiar, și în acest an instituția vine în întâmpinarea acestora, organizând în perioada 24-28 februarie 2025, de la ora 10.00, sesiuni de informare adresate fermierilor activi persoane fizice și/sau persoane juridice care desfășoară o activitate agricolă, potrivit următorului calendar:
24 februarie 2025 – C.L. SNAGOV,
25 februarie 2025 – C.L DASCĂLU,
26 februarie 2025 – C.L BRĂNEȘTI,
27 februarie 2025 – C.L MĂGURELE,
28 februarie 2025 – C.L BUFTEA.
Scopul acestor întâlniri este de a veni în sprijinul fermierilor din cadrul județului în efortul de creștere a gradului de absorbție a fondurilor europene destinate fermierilor și de îmbunătățire permanentă a relației dintre aceștia și înstituțiile implicate.
![](http://jurnaluldeilfov.ro/wp-content/uploads/2022/03/transport-intern-international.webp)