Primarul Gheorghe Covrigea pe șantierul lucrărilor de asfaltare a drumurilor din comuna
Primarul Gheorghe Covrigea pe șantierul lucrărilor de asfaltare a drumurilor din comuna

Investițiile în infrastructura rutieră rămân prioritare

@ Din cele 32 de străzi propuse pentru finanțare în Programul Național de investiții ”Anghel Saligny” au rămas de asfaltat doar 8
@ Se caută soluții pentru realizarea accesului către Centura Capitalei, prin Str. Codrului, traversarea canalului de irigații, drum prin Popești-Leordeni, traversare A0, variantă agreată de CNAIR și MT

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov nr. 607, ediția print

Pag. 8-9, Jurnalul de Ilfov, În comuna Berceni, s-a finalizat asfaltarea a 10 km de drumuri
Pag. 8-9, Jurnalul de Ilfov, În comuna Berceni, s-a finalizat asfaltarea a 10 km de drumuri

În comuna Berceni, lucrările de asfaltare a străzilor din pachetul propus pentru finanțare în Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny” continuă. Este vorba, așa cum am mai relatat în Jurnalul de Ilfov, de un număr de 32 de străzi, care însumează circa 15 km din care, până la acest moment, s-au finalizat aproximativ 10 km.
”În proiect sunt cuprinși 15 km, reprezentând un total de 32 de străzi. Până acum au fost asfaltate, în diferite etape, circa trei sferturi din numărut lor, la acest moment vorbind despre 8 străzi care așteaptă să fie asfaltate”, ne-a declarat primarul comunei Berceni, Gheorghe Covrigea.
Acesta ne-a mai explicat că ”până la încasarea banilor aferenți proiectului, lucrările sunt susținute din bugetul local. Iar în momentul în care vor intra banii din bugetul național, ni se vor întoarce sumele cheltuite acum și vor fi investite în alte proiecte benefice locuitorilor comunei Berceni”.
”Proiectul respectă toate normele și standardele în vigoare pentru lucrările de asfaltare. El este supus unor proceduri care privesc aprobările și supervizările pentru asigurarea acestor norme. Totodată, lucrările sunt verificate periodic și de o comisie formată din reprezentanți ai Inspectoratului de Stat în Construcții, ai Primăriei Berceni și ai constructorului”, ne-a mai explicat primarul comunei Berceni.

Accesul spre Centură

Gheorghe Covrigea s-a referit și la ruta alternativă Str Codrului, pregatită în acest moment pentru accesul locuitorilor comunei la DNCB (centura actuală a Capitalei). Deși, inițial, în programul de asfaltare a fost cuprinsă Str. Valea Lungă – pentru acest acces la Centura București, varianta propusă de către CNAIR și transmisă Primăriei Berceni a fost Str. Codrului, traversarea canalului de irigații, continuare pe drumul agricol de pe teritoriul orașului Popești-Leordeni, paralel cu acest canal de irigații și cuplarea la podul de peste A0, a cărei construcție a și început în zona autostrăzii. În aceste condiții, realizarea podului de peste canalul de irigații ar fi în sarcina Primăriei Berceni, care a solicitat soluții sau sprijin financiar Consiliului Județean Ilfov. Mai mult, trebuie rezolvată problema asfaltării bucății de drum de circa 350 m, din zona administrativă a UAT Popești-Leordeni.
”Vorbim, în etapa curentă de asfaltare pe programul Anghel Saligny, despre 8 străzi din comună, printre care și Str. Codrului cu ieșire către A0. Această rută alternativă va intersecta, așadar A0 și face legătura cu DNCB (centura actuală a Capitalei), iar soluția optimă de acces este construirea unui pod peste canalul de irigații. Noi am făcut o adresă către Consiliul Județean ­Ilfov, imediat ce am luat la cunoștință de această solutie. Am luat legătura și cu reprezentanții constructorului A0, în zona Berceni, Asocierea Aktor SA – Euro Construct Trading 98, iar aceștia ­ne-au comunicat că, în cazul acestei rute alternative agreate va fi nevoie și de un pod peste A0, la care, de altfel au început lucrările. Iar acest pod peste autostradă va face accesul din comuna Berceni spre Centura veche, pe teritoriul orașului Popești-Leordeni. De aceea, ținând cont că investiția va fi făcută pe teritoriul altei UAT, ne-am adresat CJI să vină în sprijin pentru finanțare, ca să realizăm această rută alternativă spre Centura București. Așa că, am revenit cu asfaltarea Străzii Codrului (vorbim despre o lungime de circa 1 km, cu o lățime de 6,5 metri din care 5,5 metri asfalt și câte 50 cm de-o parte și de alta, acostamente) așteptând acum soluția Consiliului Județean Ilfov, pentru tot ceea ce înseamnă investiție pe zona Popești-Leordeni și podul de peste canalul de irigații”, ne-a mai spus edilul.