22 milioane de lei pentru refacerea DJ 602

DJ 602, considerat de autorități cel mai important drum județean din Ilfov, va intra în curând într-un amplu proces de reabilitare și modernizare. Așa cum au declarat oficialii Consiliului Județean Ilfov, execuţia lucrărilor de reabilitare şi modernizare a Drumului Judeţean 602 va urmări valorificarea potenţialului acestui drum prin sporirea funcţionalităţii acestuia, asigurarea scurgerii apelor pluviale şi asigurarea unui trafic pietonal în condiţii de siguranţă.

Articol apărut în nr. 441 al Jurnalului de ilfov, ediția print

⬤ Președintele Marian Petrache a insistat pentru colaborarea între toți factorii implicați în proiect
⬤ Atenție sporită pentru confortul și siguranța cetățenilor și a agenților economici

Pentru reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene din judeţul Ilfov – DJ 602 (Domneşti – Ciorogârla) şi până la limita judeţului Giurgiu (Buciumeni – Buftea), cu o lungime de 24 de kilometri, Consiliul Judeţean Ilfov a anunțat că investeşte 22 milioane lei. Autoritățile au semnalat că, în sfârșit, prin reabilitarea şi modernizarea drumului judeţean DJ 602 se va reduce timpul de deplasare al locuitorilor către zonele de interes, va creşte gradul de siguranţă al circulaţiei, cheltuielile cu consumul de combustibil vor fi reduse, reducerea noxelor şi prafului va îmbunătăţi calitatea mediului înconjurător, timpul de intervenţie al pompierilor, poliţiei, ambulanţelor va fi redus, iar vieţile omeneşti şi bunurile vor fi salvate mai rapid.

De asemenea, prin readucerea DJ 602 la nivelul prevăzut de reglementările tehnice în vigoare, va fi ridicat nivelul performanţelor prevăzute iniţial la construirea drumului constând în amenajări complexe ale drumului existent prin sistematizarea elementelor geometrice şi aplicarea unor îmbrăcăminţi moderne în cadrul unui sistem rutier dimensionat conform reglementărilor tehnice în vigoare.

Prezentarea proiectului pentru reabilitarea și modernizarea DJ 602 care trece prin localitățile Domnești, Ciorogârla, Buftea, a fost făcută recent în cadrul unei ședințe care a avut loc la Primăria Ciorogârla, la întâlnire participând preşedintele Consiliului Județean Ilfov, Marian Petrache, administratorul public al judeţului Ilfov, Ionel Scrioşteanu, primarul oraşului Buftea, Gheorghe Pistol, primarul comunei Domneşti, Adrian Ghiţă, primarul comunei Ciorogârla, Victor Niculae. La discuții au fost invitați și au participat și proiectantul – SC BAICONS IMPEX SRL, constructorul – ACVATOT şi DELTA ACM, reprezentanţi ai RCS-RDS, AKTA TELEKOM, Transgaz, Enel Distribuţie, SDN Bucureşti Nord, Telekom Communication, IPJ Ilfov – Poliţia Rutieră, Distrigaz Sud Reţele, ­RAJA Constanţa, Apă Canal Ilfov, Apele Române.

Mai multă comunicare și colaborare

”Îmbunătăţirea calităţii vieţii oamenilor din zonă şi dezvoltarea activităţii agenţilor economici este preocuparea Consiliului Judeţean Ilfov şi cer tuturor celor implicaţi în proiect ca lucrările pe DJ 602 să se desfăşoare în cele 10 luni asumate de contractant”, a subliniat Marian Petrache, președinte Consiliul Județean Ilfov.

Important de reținut este faptul că, la ședință, pe lângă discutarea aspectelor pur tehnice legate de reabilitarea DJ 602, reprezentanții CJ Ilfov, și în mod special, președintele acestuia, Marian Petrache, au insistat in privința importanței colaborării dintre instituțiile ce fac proiectare, construcție și avizare. Reprezentanții instituțiilor ce administrează rețelele din județul Ilfov, adică apă, canal, gaze naturale, electricitate, telefonie, au fost rugați să sprijine proiectantul și constructorul atât prin oferirea unor informații cât mai complete și corecte despre rețele gestionate, dar și prin asistență efectivă în teren, pentru a evita situații ce pot afecta bunul mers al lucrărilor sau pot pune în pericol viața muncitorilor.

Ordin de începere a lucrărilor când totul este în regulă

”Ne-am propus să nu începem cu o pauză, așa cum se întâmplă la români. Anul acesta începem de la linia de centură, de la Berceni. Ajungem la Buftea, traversăm DN1A, Corbeanca, apoi ajungem la Balotești, iar de la Balotești intrăm cu reabilitarea, din nou pe fonduri europene, până  la ieșirea din județ, la Sitari. Sunt mai multe drumuri județene, dar acesta este cel mai important drum județean, de departe.”, a subliniat Marian Petrache. ”Am invitat aici toți deținătorii de rețele din zonă, proiectantul și cele două firme care au câștigat licitația. Având în vedere că sunt firme de notorietate, sperăm să nu avem probleme. Am invitat și primarii localităților unde se vor desfășura aceste lucrări, în așa fel încât să știm de la început ce se întâmplă. Colaborarea și comunicarea să fie în timp util, astfel încât lucrarea să se desfășoare în condiții optime și să fie finalizată așa cum și-a asumat contructorul, în maximum 10 luni, cu tot cu perioadele de pregătire și de recepție. Rămâne de făcut un grafic de desfășurare a procedurilor, până la faza de începere a lucrărilor. Vă rog să discutați cu fiecare primărie în parte care este locația optimă pentru zona de șantier, astfel încât să nu deranjăm așa mult populația și mai ales economia zonei. Doresc să nu blocăm drumul, iar realizarea lui să însemne un disconfort cât mai mic pentru cetățeni și firme”, a mai spus președintele CJ Ilfov.

Marian Petrache a precizat că există zone unde este necesară o atenție suplimentară: ”Doresc pregătirea cu foarte mare atenție a lucărilor în zona Domnești, până la pod, la A1. Este zona cea mai populată și acolo când intrăm cu lucrările, mai ales pe zona de trotuare, să fim foarte bine pregătiți”. De asemenea, pot apărea modificări de proiect, cum este cazul în comuna Ciorogârla, unde se impune un nou sens giratoriu, sau în Buftea, unde primăria a solicitat realizarea a cel puțin un trotuar pe zona dintre DN7 și intravilanul localității. Modificări ale proiectului ar putea fi necesare și pentru implementarea noului program de transport public, în zonele unde sunt capete de trasee și apare necesitatea unor treceri suplimentare de pietoni. Președintele CJ Ilfov a reiterat în final nevoia de comunicare, subliniind că ”nu dăm ordinul de începere a lucrărilor, decât atunci când suntem convinși că nu se începe cu pauze”.

La rândul său, primarul orașului Buftea, Gheroghe Pistol, a completat ideea principală a ședinței: ”Sunt bune astfel de întâlniri și ar trebui să ne vedem mai des. Rețelele dumneavoastră poate nu le aveți inventariate, iar noi avem nevoie să știm de existența lor în momentul când demarăm un proiect. Trebuie să știm ce costuri ne produce acel proiect. De multe ori, sunt instituții care aproape lucrează împotriva noastră, ne pun piedici. Dacă ies din administrație, o voi face din cauza firmelor care execută. Pentru că sunt indiferente. Firmele care au câștigat vin și își aduc subantepriză, iar cel care lucrează sfidează și primarul. Aș vrea să vorbim la nivel înalt, dacă am putea să dăm o bulină albă sau o bulină neagră firmei executante, astfel încât acea firmă care a nenorocit o localitate să nu mai poată face același lucru și în alta”.

Date tehnice

Conform memoriului tehnic, DJ 602 își are începutul în București km 0+000 (Bulevardul Prelungirea Ghencea) și face legătura Bucureștiului cu șoseaua de centură a acestuia, km 5+000, trece prin localitățile Domnești, Dârvari, Ciorogârla, Buciumeni și județul Ilfov, Bâcu, Joița Săbăreni din județul Giurgiu. Pe parcursul traseului său, DJ 602 împarte amplasamentul său cu alte drumuri precum DJ 401A, DJ601 și DN 7. Proiectul de reabilitare este format din patru tronsoane cu lungimi diferite.