Chiar dacă ne referim la o comunitate foarte frumoasă care trăiește într-o zonă extrem de pitorească, viața locuitorilor din comuna Petrăchioaia nu este prea ușoară. Lipsurile financiare, adică lipsa banilor la bugetul local nu au permis  dezvoltarea  și modernizarea comunei într-un ritm susținut, așa cum probabil că multă lume se așteaptă în cazul unei așezări aflate la doi pași de Capitală. Totuși, ca în toți anii săi de mandat, primarul Mihai Dobre, a reușit, cu eforturi supraomenești și cu sprijinul Consiliului Local, să continue și în 2019 munca pentru comuna pe care o administrează și pentru a duce la bun sfârșit o serie de proiecte atât de necesare și de dorite de cetățeni.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 489

Așadar, cu toate lipsurile financiare, primarul Mihai Dobre nu s-a dat bătut nici în 2019, în lupta sa de a face din Petrăchioaia o comună cu o infrastructură edilitară la standarde europene.

”Anul trecut, împreună cu Consiliul Local, am realizat 18 proiecte, toate, lucrări efectuate cu scopul de crește gradul de confort și de siguranță a cetățenilor comunei”, ­ne-a declarat primarul Mihai Dobre. Edilul a explicat că, în asociere cu Consiliul Județean Ilfov, s-a reușit finalizarea primului strat de asfalt, adică binder, pe mai multe străzi ale comunei, care însumează 6,5 kilometri. ”Este vorba despre străzile Socului, Măceșului, Cireșului, Bradului, Liliacului, Magnoliei, Bebe Șerban, Brândușei, Ion Luca Caragiale, Petre Ispirescu, Lucian Blaga, Ion Creangă, Toporași, Intrarea Bostani, Carpați, în Măineasca, Jiului, în Surlari, Școlii, Surlari. Urmează ca în primăvară, cum se încălzește vremea, să terminăm cu stratul de uzură”, ne-a explicat primarul, menționând că proiectul este prevăzut și cu alei de intrare în curte, adică podețe de acces, cât și cu șanțuri de pământ. Banii provin în proporție de 90%  de la CJ Ilfov, iar diferența de 10% este asigurată de la Consiliul Local, suma totală necesară acestei investiții ajungând la aproximativ 9 milioane de lei. Astfel, în Petrăchioaia mai sunt de asfaltat circa 25 de străzi.

Cetățenii sunt foarte mulțumiți de liniile STV

Un alt proiect important este legat de transportul public. ”Am început amenajarea capului de linie 412, sat Măineasca. Amenajăm cabina de odihnă a șoferilor, cu toaletă, duș, puț cu hidrofor, cu iluminat și cu împrejmuire. Din cauza vremii, am fost nevoiți să ne oprim pe timp de iarnă, dar continuăm în primăvară”, a mai spus edilul din Petrăchioaia. Acum, locuitorii comunei Petrăchioaia au la îndemână două linii STV, care funcționează din toamnă. Linia 411 întoarce la Gagu, iar linia 412 întoarce la Măineasca. ”Suntem foarte mulțumiți de transport, de condiții, de prețul călătoriei, de tot ce oferă societatea de transport. 99% dintre călători validează călătoria. Pe aceste linii merg circa 1.000 de călători zilnic dus și 1.000 întors. Avem peste 60 de curse care pleacă din centrul comunei către București, la un interval de circa 5 minute, 10 minute sau 20 de minute, în funcție de perioada zilei. Sunt ore când autobuzele merg unul după altul, până la Bucur-Obor. Cetățenii sunt foarte mulțumiți, elevii merg gratuit, biletul costă 1,5 lei acum, față de 5 lei înainte, când erau transportați ca sardinele”, a precizat Mihai Dobre.

Introducerea rețelelor de apă-canal nu va ”deranja” asfaltul

Primarul a dorit să sublinieze că trebuie ținut cont de faptul că toate lucrările realizate în comună sunt finanțate prin contracte de asociere cu Consiliul Județean. Domnia sa a reamintit și investiția în parcarea de la capătul de linie 412 din satul Măineasca, parcul din aceeași localitate, cât și pentru străzi.

”Și în privința lucrărilor de introducere a rețelei de apă-canal suntem legați de Consiliul Județean, dar am înțeles că proiectul s-ar fi blocat undeva. Banii sunt în cont, aprobarea este dată. S-a întâmplat ceva, am înțeles că nu se va da drumul la lucrare, deocamdată. Licitația este terminată, dar nu sunt luate anumite avize pentru a elibera autorizația de construcție. Proiectul pentru asfaltare a fost astfel făcut încât, pentru a nu sparge asfaltul, să mergem  cu rețelele de gaze și apă-canal pe laterale. Avem străzi de 5 metri lățime, 4 metri, chiar și de 3,5 metri, după modernizare. Oamenii nu înțelegeau de ce sunt așa înguste, după asfaltare, dar  le-am explicat și au înțeles că proiectanții au prevăzut introducerea utilităților. Toate subtraversările se fac prin foraj la apă-canal și gaz”, ne-a spus edilul.