Metrorex vrea să organizeze în luna septembrie a acestui an licitația de atribuire pentru construirea magistralei 6 de metrou, care va face legătura între București și cele două aeroporturi ale sale. Noua magistrală ar urma să aibă 12 stații, de‑a lungul a 14 kilometri, și ar urma să fie construită în 5 ani.
Magistrala 6 de metrou, București – Otopeni, se apropie de momentul în care vor fi demarate efectiv lucrările de construcție. Metrorex a anunțat că pregătește licitația pentru atribuirea contractului de construire a noii magistrale, programată în luna septembrie a acestui an, cu o lungime de 14 km. Magistrala M6 va porni din actuala M4 (care porneşte de la Gara de Nord 2 şi ajunge momentan la Parc Bazilescu) după staţia 1 Mai şi va avea 12 staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokio, Washington, Paris Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord şi Aeroport Otopeni.
Studiul de fezabilitate a fost realizat în baza finanțării de 66 de milioane de euro, acordate de Agenția Internațională de Cooperarea a Japoniei (JICA). Suma totală a investiției se ridică la peste un miliard de euro, banii urmând a fi asigurați dintr-un credit extern garantat de stat și din alocații bugetare
„Scopul proiectului este acela de a răspunde cererii în creştere pentru transportul public din Capitală, prin dezvoltarea unui sistem de transport rapid între Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni, contribuind astfel la dezvoltarea economiei regionale, la îmbunătăţirea mediului urban prin reducerea congestio­nării traficului rutier şi a poluării aerului, având ca finalitate creşterea calităţii mediului”, spun reprezentanții Metrorex.