Ai nelămuriri în ceea ce privește sistemul de pensii, acordarea asistenței sociale sau a altor drepturi legate de securitatea în muncă, de protecția familiei sau a persoanelor vârstnice? Ministerul Muncii îți pune la dispoziție o linie telefonică gratuită și operatori instruiți să-ți răspundă la toate întrebările. Fără să plătești. 

Drepturile angajaților, a pensionarilor, a co­piilor și a persoanelor cu dizabilități nu vor mai fi o enigmă pentru cei ce nu cunosc legislația în vigoare. Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice (MMFPSPV) a lansat, recent, o linie telefonică gratuită, unde toți cei interesați vor primi răspunsuri la întrebările care-i frământă. Este vorba despre serviciul de telefonie TelVerde 800.86.86.22, prin intermediul căruia oricine poate obține informații specifice domeniilor MMFPSPV. Numărul de telefon este apelabil din oricare rețea și este disponibil în fiecare zi, de luni până vineri, între orele 09.00 și 22.00. 

Primești răspuns de la experții Ministerului Muncii 

Odată apelând serviciul de telefonie, apelul tău va fi preluat de un operator call-center. Tot el îți va furniza și răspunsul elaborat de Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârst­nice. În cazul în care adresezi o întrebare la care acesta nu-ți poate răspunde, vei fi sfătuit să faci o solicitare pe care o vei transmite în format electronic persoanelor abilitate din cadrul instituției. Experții Ministerului Muncii vor da curs solicitării tale și o vor soluționa în cel mai scurt timp. 

“Prin TelVerde, oamenii vor primi informația mult mai repede și vor ști unde să se adreseze pentru a-și rezolva o problemă sau alta. Este important să simplificăm accesul oamenilor la informațiile dorite”, explică Rovana Plumb, ministrul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice. De alt­­fel, serviciul TelVerde a fost creat pentru a facilita accesul publicului larg la informațiile din domeniul social. Acesta face parte din proiectul “Modernizarea serviciilor publice de informare și relaționare cu cetățenii, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice” – cod SMIS 13264, proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Dez­voltarea Capacității Ad­ministrative 2007 – 2013, Axa prioritară 2 – “Îmbunătățirea calității și eficienței furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare”, Domeniul ma­­jor de intervenție 2.2 “Îmbunătățirea calității și eficienței furnizării serviciilor”.

TelVerde te scutește de drumurile până la instituțiile publice

Noua linie telefonică este binevenită, mai ales dacă timpul sau starea de sănătate nu-ți permit să te deplasezi la sediile instituțiilor publice, pentru a afla cum poți beneficia de serviciile sociale de care ai nevoie. Sunând la numărul prezentat anterior, vei avea acces direct la informații din domeniile:     

– politici publice;

– pensii și asigurări sociale; 

– asistență socială;

– protecția persoanelor cu dizabilități;

– protecția drepturilor lucrătorilor;

– protecția sănătății și securității în muncă;

– protecția drepturilor copilului adopții;

– legislația muncii.