Timbrul de mediu care va intra în vigoare pe 15 martie pentru a înlocui actuala taxă auto vine cu o scădere cuprinsă între 60% şi 90% pentru maşinile non-Euro, Euro 1 şi Euro 2.

Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luată în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% de legea în vigoare, înscrisă în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare.

Formula de calcul a „noii taxe auto“ va duce la o creştere cu circa 10% a sumelor de plată pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4.

Conform noului timbru de mediu, cuantumul taxei va rămâne la acelaşi nivel în cazul maşinilor Euro 5, în timp ce pentru maşinile Euro 6 şi maşinile electrice nu va fi plătită nicio taxă de mediu. În cazul maşinilor electrice, ministrul mediului, Rovana Plumb, a precizat că persoanele care vor cumpăra, începând cu 15 martie 2013, un autoturism electric vor primi, la momentul achiziţionării, un „ecotichet“ în valoare de 12.000 lei. Modificările aduse „taxei auto“ sunt argumentate de guvern prin faptul că actuala formă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor.

Diferit pentru benzină și diesel

Ministrul Mediului, Rovana Plumb a anunţat că, în momentul de faţă se discută posibilitatea calculării în mod diferit a timbrului de mediu care va fi plătit de proprie-tarii de automobile cu motoare pe benzină și a celui care va reveni posesorilor de mașini cu motor pe motorină, acestea din urmă fiind mai poluante.

„Faţă de ceea ce am prezentat pe site-ul Ministerului Mediului și Schimbărilor Climatice ca propunere, în momentul de faţă luăm în calcul o formulă de calcul separa-tă pentru motoarele care utilizează benzină și pentru cele care utilizează motorină“, a spus Plumb, precizând ulterior că, formula de calcul va rămâne aceeași, dar ar putea fi cuantumuri diferite pentru cele două tipuri de motoare, „dat fiind faptul că motoarele diesel au un plus de particule care poluează“.