Instituția Prefectului – Județul Ilfov aduce la cunoștința cetățenilor că, din 18 mai 2020, activitatea de lucru cu publicul în cadrul Serviciului Public Comunitar de Pașapoarte Ilfov se va desfășura de luni până vineri, în intervalul orar 08:00 – 20:00. Cererile de pașapoarte simple electronice/pașapoarte simple temporare se depun în baza programărilor online efectuate pe platforma www.epasapoarte.ro. Pentru solicitanții aflați în imposibilitatea de a se programa online, se vor aloca intervalele de timp nerezervate prin portalul www.epasapoarte.ro.

Articol apărut în Jurnalul de Ilfov, ediția print nr. 499

Persoanele programate la ”pașapoarte” trebuie să respecte ora de programare şi să evite aşteptarea suplimentară în spaţiile destinate publicului. Accesul solicitanţilor şi, după caz, al reprezentanţilor legali în locaţiile serviciilor publice comunitare de paşapoarte în vederea depunerii cererii de eliberare a paşaportului este permis în baza programării on-line
şi a documentului de identitate prezentat în original. În ceea ce priveşte ridicarea paşapoartelor, accesul în locaţii se face pe baza tichetului eliberat cu ocazia depunerii cererii şi a documentului de identitate, în original.

De asemenea, se modifică intervalul de programare on-line pentru preluarea cererii de eliberare a documentelor de călătorie de la 7 minute la 10 minute, în vederea asigurării timpului necesar igienizării corespunzătoare după înregistrarea fiecărei cereri. Pentru ridicarea paşaportului simplu electronic se recomandă cetăţenilor să opteze pentru expedierea acestuia prin servicii de curierat (cheltuieli de expediţie 8 lei + TVA) la adresa de domiciliu/reşedinţă din ţară a titularului ori a persoanei care a formulat cererea. În ceea ce priveşte paşaportul simplu temporar, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, acesta nu poate fi livrat prin serviciul de curierat, iar în cazul minorilor în vârstă de până la 14 ani, depunerea cererii pentru eliberarea unui astfel de document se poate realiza şi în absenţa lor, prin prezentarea a două fotografii color identice ale acestora care reprezintă fizionomia actuală a titularului, având dimensiunile 3,5×4,5 cm.

Și tot din 18.05.2020, activitatea de lucru cu publicul în cadrul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Ilfov se va desfășura de luni până vineri, în același interval orar de mai sus – 08:00 – 20:00. Și aici, activitățile de lucru cu publicul la ghișeu se vor desfășura exclusiv pe baza unei programări online, care poate fi efectuată prin intermediul paginii de internet a Instituției Prefectului – Județul Ilfov: https://if.prefectura.mai.gov.ro/permise-auto-si-inmatriculari/.

Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor informează că valabilitatea documentelor emise de serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, se menține, pentru o perioadă
de: 90 de zile, de la data încetării stării de urgență, în cazul permiselor de conducere; 45 de zile, de la data încetării stării de urgență, pentru autorizațiile de circulație provizorie.
Totodată se menține și valabilitatea documentelor necesare operațiunilor de înmatriculare/transcriere, examinare sau preschimbare a permisului de conducere obținute de către solicitanți de la alte entități, documente care au expirat în interiorul stării de urgență, pentru o perioadă de 90 de zile de la data încetării acesteia.