Proiectul de hotărâre privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală a fost adoptat în şedinţă de Guvern, ocazie cu care au fost aprobate şi cele opt sedii ale Direcţiilor finanţelor publice regionale şi antifraudă.
Premierul a arătat că principiul care a stat la baza stabilirii sediilor Administrațiilor Fiscale a avut în vedere mărimea orașelor și numărul de contribuabili. Printre aceste orașe se numără Cluj, Braşov, Timişoara, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Bucureşti. În ceea ce privește Direcțiile Antifraudă, au fost luate în considerare acele orașe în care se desfășoară activități specifice frontierelor, cum ar fi Constanța, Suceava sau Oradea, în aşa fel încât să existe o repartizare uniformă în teritoriu şi o capacitate administrativă net îmbunătăţită. Victor Ponta a precizat că ar vrea ca funcţionarii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală să fie mai activi la încasarea taxelor şi impozitelor. El i-a criticat pe aceștia că „au stat prost în prima jumătate a anului cu munca“, dar mai bine „cu împărţitul scaunelor“.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) se reorganizează ca urmare a fuziunii prin absorbţie şi preluarea activităţii Autorităţii Naţionale a Vămilor şi a Gărzii Financiare.
În cadrul ANAF se înfiinţează Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, structură fără personalitate juridică, cu atribuţii de combatere a actelor şi faptelor de fraudă şi evaziune fiscală.