Ședința Consiliului Județean Ilfov (CJI) din 11 martie a.c., condusă de vicepreședintele Consiliului, Cristina Manicea, a avut pe Ordinea de zi, aprobată de către consilieri, mai mult de 10 proiecte de hotărâri, care au trecut cu unanimitate de voturi.

Astfel, a fost aprobată documentaţia de atribuire prin licitaţie publică a unui spaţiu aflat în domeniul privat al Ilfovului şi administrarea CJI. Mai exact, este vorba de ”Centrul Medical Buftea” (construcția și amprenta la sol a acestuia), pentru care, prin Hotărârea CJI 28/februarie 2014 au fost aprobate studiul de oportunitate și inițierea procedurii de concesionare prin licitație publică. În continuare, s-a prezentat și supus aprobării, prin vot secret, înlocuirea unui membru în CA al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Ilfov. Consilierii au votat – 14 pentru și 10 împotrivă – numirea lui Nicolae Păun în locul lui Gheorghe Bolintineanu. Și punerea la dispoziţia Proiectului ”Neutralizarea deşeurilor medicale periculoase rezultate din activitatea spitalicească a unui spaţiu proprietate publică a judeţului Ilfov, situat în incinta Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Ilfov” a trecut fără probleme, viitorul neutralizator de deșeuri medicale urmând să reducă semnificativ costurile evacuării acestora.

Da, proiectelor din Voluntari

Cel de-al patrulea proiect de hotărâre de pe Ordinea de zi a fost legat de modificarea Hotărârii CJI 83/11.05.2011 pentru modificarea şi completarea Hotărârii CJI 65 din 16.06.2010 privind aprobarea documentaţiei tehnico economice cu indicatorii aferenţi, pentru proiectul ”Dezvoltarea şi modernizarea sistemului de iluminat public, cu reţea subterană, în Voluntari”. Valoarea totală a proiectului este de 29 de milioane de lei. În continuare, proiectele au vizat modificarea Hotărârii CJI 143/22.09.2011 pentru modificarea Hotărârii CJI 81/11.05.2011 privind modificarea şi completarea Hotărârii CJI 62/16.06.2010 pentru aprobarea documentaţiei tehnico-economice cu indicatorii aferenţi, pentru proiectul ”Crearea parcului de interes public Pipera din oraşul Voluntari”. În acest caz, valoarea totală a proiectului este de 12,7 milioane de lei. Fără probleme a trecut și modificarea Hotărârii CJI 79/11.05.2011 pentru modificarea şi completarea Hotărârii CJI 64/16.06.2010 privind apro­barea documentaţiei tehnico-economice cu indicatorii aferenţi, pentru proiectul ”Modernizare drumuri în Voluntari”, proiect cu o valoare totală de 75,8 milioane de lei.

Spațiu pentru și asocieri cu DGASPC

A mai fost aprobată darea în administrarea DGASPC Ilfov a unor spaţii din imobilul P+1 situat în Voluntari, Bd. Voluntari 94-96, aflat în domeniul public al judeţului, pentru desfăşurarea Asistenţei şi Protecţiei Victimelor Traficului de Persoane Ilfov. Perioada pentru care spațiile (5 încăperi) trec în administrarea DGASPC Ilfov este de 2 ani. Și, tot legat de DGASPC, a fost aprobată asocierea CJI, prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Ilfov în parteneriat cu Primăria Vidra, Asociaţia SOS Satele Copiilor şi Asociaţia Institutul de Politici Publice, în vederea accesării fondurilor aferente Programului RO10 ”Copii şi tineri aflaţi în situaţii de risc şi iniţiative locale şi regionale pentru reducerea inegalităţilor naţionale şi promovarea incluziunii sociale”, Apelul ”Local” prin proiectul ”O viaţă mai bună pentru comunitatea copiilor romi din Sinteşti, Vidra, Ilfov”. Contribuția CJI pentru asigurarea sus­tenabilității proiectului pe 5 ani este de 1,2 milioane de lei. S-a aprobat, de asemenea, și asocierea CJI cu DGASPC Ilfov pentru dezvoltarea de proiecte de interes judeţean şi accesarea fondurilor aferente Programului RO10 ”Copii şi tineri aflaţi în situaţii de risc şi iniţiative locale şi regionale pentru reducerea inegalităţilor naţionale şi promovarea incluziunii sociale”.

Grijă pentru copii în situații de risc

Proiectele 10 și 11 de pe Ordinea de zi au vizat aprobarea participării CJI – în asociere cu DGASPC Ilfov, Crucea Roșie Română – Filiala Ilfov, Fundaţia „The Door“ Romania – Humanitarian Aid Projects și Asociaţia Serviciul APEL – în vederea accesării fondurilor aferente Programului RO10 “Copii şi tineri aflaţi în situaţii de risc şi iniţiative locale şi regionale pentru reducerea inegalităţilor naţionale şi promovarea incluziunii sociale”, Apelul „Sinergii pentru viitor – tineri în situaţii de risc“ prin proiectul „Creşterea calităţii serviciilor sociale oferite tinerilor in situaţii de risc din Nordul judeţului Ilfov prin reabilitarea, modernizarea şi dotarea Centrului de Plasament 4 Tâncăbeşti” și a participării Consiliului – în asociere cu, de asemenea, DGASPC Ilfov, Fundaţia Internaţională pentru Copil şi Familie „Dr. Alexandra Zugrăvescu” (FICF), Asociaţia de Tineret Motion şi Fundaţia “The Door” Romania – Humanitarian Aid Projects, în vederea accesării fondurilor aferente Programului RO10 “Copii şi tineri aflaţi în situaţii de risc şi iniţiative locale şi regionale pentru reducerea inegalităţilor naţionale şi promovarea incluziunii sociale”, Apelul „Sinergii pentru viitor – copii in situaţii de risc“, prin proiectul „Cresterea calității serviciilor sociale oferite copiilor în situații de risc din Sudul județului Ilfov prin reabilitarea, modernizarea și dotarea Centrului de Plasament 7 Vidra“. Valoarea totală a primului proiect este de 2,8 milioane de lei, din care 600.000 de euro sunt cheltuieli eligibile finanțate 100% din grantul SEE, iar 182.707 lei (inclusiv TVA) sunt cheltuieli neeligibile finanțate de CJI. Asigurarea sustenabilității activităților nonformale din cadrul Centrului de la Tâncăbești, în valoare de 714.000 de lei – revine tot CJI, 5 ani după finalizarea proiectului. În cazul Centrului de la Vidra, bugetul total al proiectului este de 3,1 milioane de lei, din care 2,6 milioane de le reprezintă cheltuieli eligibile finanțate 100% din grantul SEE, iar cheltuielile neeligibile de 510.106 lei sunt finanțate de CJI. Ca și la Tâncăbești, și la Vidra, CJI asigură sustenabilitatea activităților de educație nonformală, în valoare de 786.000 de lei, timp de 5 ani de la finalizarea proiectului.

”Diverse” – Acord pentru R4R

Punctul ”Diverse” a cuprins modificarea Hotărârii CJI 77/29.08.2012 privind participarea Consiliului în cadrul proiectului ”Regiuni pentru Reciclare” (R4R) integrat Programului de Cooperare Interregională INTERREG IVC, finanțat prin FDER. Modificările au făcut referire la schimbarea managerului de proiect (Mihaela Radu cu Dorina Drăghici), a asistentului manager (Dorina Drăghici cu Gabriela Ghimiș), a responsabilului cu organizarea și comunicarea (Daniela Grecu cu Geanina Chirazi), a responsabilului cu raportările și implementarea de bune practice (Gina Șerbănescu cu Alina Gavrilă) și a responsabilului cu diseminarea rezultatelor în cadrul parteneriatului (Silvia Rădeanu cu Elena Sandache).