Filtru în Ilfov, al poliţiștilor Serviciului Rutier și lucrători ai RAR
Miercuri, 6 august, a fost o zi grea pentru unii taximetrişti şi instructori auto, aflaţi în curse pe toată întinderea judeţului Ilfov. La fel şi pentru câteva companii, care îi patronează. Poliţişti ai Serviciului Rutier judeţean şi ai Formaţiunilor Rutiere Teritoriale din Snagov, Măgurele, Buftea, Voluntari, Pantelimon, Chitila, Popeşti-Leordeni, Bragadiru şi Otopeni au controlat, în trafic, maşinile care operează în regim de taxi şi „Şcoală” auto. La acţiune au participat şi lucrători ai Registrului Auto Român (RAR).
Bilanţul acestor filtre? 38 de sancţiuni contravenţionale și 14 certificate de înmatriculare, reţinute pentru defecţiuni tehnice. Operaţiunile s-a desfăşurat între orele 08:00 şi 11:00.
În incinta Aeroportului Otopeni
Am însoţit două echipaje ale Serviciului Rutier Ilfov. Cei de la RAR aveau la dispoziţie un laborator mobil, echipat cu sisteme electronice de verificare a stării tehnice a maşinilor. Locul stabilit pentru control a fost pe ruta de ieşire din Aerogară, până la intrarea în DN 1.
După o oră şi ceva, fuseseră deja date patru sancţiuni contravenţionale şi reţinut un talon, pentru poluare exesivă.
Verificări tehnice „la sânge”
Specialiştii RAR au cercetat: starea tehnică a maşinii, uzura anvelopelor, nivelul poluării, sistemele de rulare, direcţie, lumini şi semnalizare. Adică, tot ce ţine de siguranţa şi buna funcţionare, în trafic, ale autoturismului.
Control riguros al documentelor
De cealaltă parte, poliţiştii au controlat autorizaţii de funţionare, certificate de metrologie, de asigurare, acte de conformitate (agreere), atestare ITP, lista de preţuri, documente personale ale şoferului, legitimaţia lui de lucru, starea generală a maşinii, aspectul ei, curăţenia şi altele.
La final, ce spun poliţiştii?
Florin Ţurlea, agent şef: „Oricine, trebuie să înţeleagă că facem aceste acţiuni pentru siguranţa cetăţeanului. Le repetăm la fiecare 7-10 zile. Cu tematică asemănătoare sau schimbată”.
Marin Turcu, agent şef principal: „Din toate controalele la care am participat – şi ele sunt destule – cred că lucrurile merg spre bine. De la un control, la altul. Atât ca stare a parcului auto, cât şi în documentele însoţitoare. Dar, aproape inevitabil, mai sunt şi oameni care riscă să nu respecte legile”.
Oana Spînu, inspector: ”În teritoriu, colegii noştri au verificat şi autovehiculele tip „Şcoală”. Au avut în vedere respectarea traseelor prestabilite şi – ca aici – toate documentele de funcţionare. De altfel, tot ce facem în fiecare zi şi săptămână urmăreşte combaterea principalelor cauze generatoare de accidente rutiere”.
Gabriel Onofraşc, inspector principal: ”Cum să ignori la un automobil starea tehnică deplorabilă, neîngrijită sau, mai ales, nesigură? Cum adică tu – ca firmă – să nu schimbi piese esenţiale, a căror nefuncţionare riscă, în trafic, viaţa oamenilor? Pentru asta, ne dorim ca tot ce facem să aibă efect imediat asupra stării de legalitate, siguranţă rutieră şi civilizaţie”.