Pe 26 octombrie 2016 a fost pus în aplicare proiectul centurii feroviare a Bucureștiului, prin introducerea metroului de suprafață ce va lega Gara de Nord de Gara Progresul. Prima etapă va implica trenuri urbane ce vor circula pe rutele de la Gara de Nord, spre Gara Progresul, via Domnești și Măgurele. Ulterior va fi realizată și legătura Pantelimon – Progresul, precum și legăturile CFR cu rețeaua de metrou a capitalei.

A doua etapă a proiectului va consta în realizarea conexiunii feroviare cu rețeaua de metrou M1 Preciziei și M2 Berceni și în crearea celei de-a treia linii de cale ferată, TN Berceni – București Sud – Pod Brănești.

Primul tronson va fi dat în folosință în luna februarie a anului 2017. Această linie va deservi, pentru început, aproximativ 50.000 de locuitori din zonă, urmând ca, din martie 2018, când întregul inel de centură să fie gata, să deservească peste 500.000 de locuitori. Trenurile vor circula la intervale de 15 minute unul de altul, iar prețul unei călatorii pentru cei 30 de km va fi de 4,4 lei pentru adulți și 2,2 lei pentru elevi și studenți.

 

Un pas important în dezvoltarea orașului Măgurele

”Mă bucur că discuțiile purtate încă de acum an cu reprezentanții Ministerului Transporturilor, cei ai CJ Ilfov și cei ai Primăriei Capitalei au avut ca finalitate proiectul trenurilor urbane. Acest proiect îndrăzneț vine în ajutorul locuitorilor din orașul Măgurele, facilitând legătura între domiciliul lor și punctele de interes pe care aceștia le au în capitală și în orașele din jurul acesteia. Totodată, implementarea acestui proiect reprezintă un pas important în atingerea obiectivului de dezvoltare și reconstrucție a orașului nostru. În cel mai scurt timp, Măgurele va deveni un oraș modern prin dezvoltarea infrastructurii și, implicit, prin atragerea de investiții.

De asemenea, trenurile urbane vor aduce beneficii proiectului ELI-NP, dezvoltat aici. Sunt conștient de faptul că, pentru a rezolva problema transportului și mobilității din orașul Măgurele, nu este suficient doar acest proiect. De aceea, în momentul de față studiem și căutăm cele mai bune și sigure variante de transport modern pentru locuitorii orașului nostru”, a declarat primarul orașului Măgurele, Narcis ­Constantin.

 

68 de km de cale ferată modernă în jurul Capitalei

La începutul săptămânii trecute, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, împreună cu reprezentanţi ai ministerului, CFR Infrastructură și CFR Călători, au făcut o vizită de lucru pentru prezentarea proiectului centurii feroviare a Municipiului București: legătura feroviară Gara de Nord – Domnești – Măgurele – Gara Progresu. ”Acest proiect aduce în România conceptul de tren ”regio urban”, tren care opereaza pentru oraș și deservește atât locuitorii săi, cât și locuitorii localităților limitrofe”, a explicat Bușe.

Proiectul inelului feroviar de 68 de km din jurul Bucureștiului are trei etape:

– etapa I, după cum scriam mai sus: legatura feroviara București N. – Domnești – Progresu (centura feroviară – vest) și București N. – Băneasa – Pantelimon (centura feroviară – nord). Cele două trasee pot fi operabile în februarie 2017, costul estimat al lucrărilor fiind de 200.000 de euro;

– etapa a II-a: conexiunea feroviară cu rețeaua de metrou (Magistrala 1 Preciziei și Magistrala 2 Berceni), prin noduri modale. Termenul finalizării acestei etape este sfârșitul anului 2017, iar costurile se ridică la circa 5 milioane de euro;

 

– etapa a III-a: legatura feroviară Progresu – Pantelimon – București Nord (centura feroviara est), precum și reabilitarea gărilor și a punctelor de oprire. Această fază presupune o serie de lucrări mai ample, ce vor fi realizate până în noiembrie 2018, iar bugetul necesar este de aproximativ 15 milioane de euro.