Românul a pornit afacerea cu căşti deoarece este pasionat de muzică şi a constatat că e foarte greu să găsească căşti confortabile, care să aibă sunet bun şi design cu personalitate.
„Sunt designer de produs, iar muzica este una din pasiunile mele. Ascultând muzică foarte mult, în marea majoritate a timpului la căşti, mi-am dat seama că e foarte greu să găseşti căşti confortabile, care să aibă sunet bun şi design cu personalitate. Din experienţa mea ca designer de produs în diferite agenţii am constatat că în companiile mai mari există, de obicei, o discrepanţă şi o lipsă de continuitate între echipa de dezvoltare de produs, cea de marketing şi cea de management. Aici e avantajul unei echipe mici, care poate armoniza mult mai bine activităţile pe diverse planuri şi poate lua decizii repede şi eficient. Asta a fost şi şansa noastră de a dezvolta şi produce ceva cel puţin la fel de bun ca firme cu renume”, a spus inventatorul.
Acesta a subliniat că a ales lemnul deoarece este un material ,natural iar folosit în construcţia căştilor oferă o estetică deosebită şi un timbru aparte.
„Lemnul nu îmbunătăţeşte automat performanţele unei incinte acustice, ci e un material cu proprietăţi aparte ce trebuie luate în ecuaţie în momentul dezvoltării sunetului. Folosim lemn de arţar şi lemn de nuc american. Lemnul provine din SUA şi avem certificat de origine şi certificat fitosanitar pentru el. Calitatea şi uniformitatea materialului de bază e crucială pentru produse ca ale noastre”.
Dezvoltarea produselor se face în Baia Mare, iar asamblarea lor se face în China, cei interesaţi având posibilitatea să achiziţioneze căştile audio online, prin intermediul site-ului firmei sau de la un dealer autorizat.
„Am primit semnale pozitive de la clienţii noştri în ceeea ce priveşte designul şi calitatea căştilor, dar cel mai surprinzător a fost că pe partea de sunet am fost în top şi chiar învingători le categoria de tip de căşti şi de preţ la care concuram”, a menţionat fondatorul firmei.
Procesul de dezvoltare al unei căşti durează, variază mult, în funcţie de complexitatea ei şi de tehnologia folosită, informeaza mediafax.
Modelul Meze 99 Classics, la care s-a lucrat doi ani şi pentru care au existat zeci de concepte, a fost lansat în toamna anului 2015. De atunci s-au lansat earphones 11 Classics şi 12 Neo, ultimul model lansat recent la Chicago fiind 99 Neo.