Săptămâna trecută, la sediul Primăriei Capitalei, a avut loc o întâlnire între primarul general Gabriela Firea și ministrul Transporturilor, Felix Stroe. Au fost discutat preobleme precum preluarea de către Primăria Municipiului București a Metrorex, implementarea biletului unic de transport în zona București-Ilfov, modernizarea Centurii Capitalei, situația lucrărilor la Pasajul Domnești, precum și alte aspecte care vizează îmbunătățirea condițiilor de trafic din Capitală.
„Autoritatea locală este în întregime responsabilă pentru planificarea serviciului public local și regional, conform Constituției României, dar și normelor impuse de legislația europeană. În acest sens, încă de la preluarea mandatului, am discutat cu toate guvernele, atât pentru trecerea companiei Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primăria Capitalei, cât și despre transferul centurii București către PMB. În toate capitalele Uniunii Europene, acestea sunt în administrarea autorității locale, care poate astfel să acționeze eficient și unitar pentru modernizarea transportului public local și regional. De altfel, în PMUD — acest document strategic extrem de important pentru dezvoltarea regiunii București-Ilfov — se prevede clar ca metroul trebuie să fie gestionat de autoritatea publică locală”, a afirmat primarul general, Gabriela Firea.
Firea cere urgentarea lucrărilor la pasajul Domnești
În legătură cu stadiul Centurii Capitalei, edilul Gabriela Firea a subliniat faptul că, în cazul în care nu se poate face transferul acestui obiectiv la Municipiul București, este nevoie de urgentarea lucrărilor de modernizare a acesteia. „Finalizarea lucrărilor la centura ocolitoare a Capitalei reprezintă una dintre cele mai importante măsuri prevăzute de PMUD. În ultimii 27 de ani, preocuparea față de centura Capitalei a fost minimală, ceea ce reprezintă un factor agravant al congestiei traficului rutier din București. Dacă nu se face transferul centurii la Municipiul București, vă rugăm să luați măsurile necesare care se impun pentru urgentarea lucrărilor de modernizare a acesteia, lucrări care includ atât extinderea la 4 benzi a tronsonului DN2-A2, dar și pasaje peste centură, unde sunt cele mai mari congestii de trafic. Un exemplu concludent îl constituie pasajul de la Domnești, unde trebuie urgentate demersurile pentru începerea construcției”, a menționat Firea.
Stroe sprijină introducerea tichetului unic de transport
În ceea ce privește tichetul unic de transport, Stroe a menționat că acordă „tot sprijinul Bucureștiului”. El a declarat că a solicitat conducerii Metrorex să urgenteze procedurile pentru ca foarte rapid să existe și în București un tichet unic de transport, la fel ca în toate capitalele Uniunii Europene.
Totodată, în cadrul întâlnirii, s-a mai discutat despre înființarea unor noduri intermodale (autogara, capăt linii de tramvai, autobuz, metrou, park & ride) la intrările din oraș și despre mutarea autogărilor din zonele centrale.
Articol apărut în ediția print a Jurnalul de Ilfov, nr.376