România, pentru prima dată în istorie, a reuşit să depăşească Italia, în ceea ce priveşte producţia de autoturisme. Producţia de autoturisme de pe piaţa locală a crescut cu 45% în primele şase luni ale acestui an, cel mai accelerat ritm de creştere din Europa şi al treilea cel mai rapid din lume, potrivit datelor Organizaţiei Internaţionale a Constructorilor de Automobile (OICA).
În România s-au produs, în primul semestru, aproape 225.000 de autoturisme, dintre care, 181.300 de către Dacia (în creştere cu 17% faţă de perioada similară a anului trecut) şi aproape 43.500 de către Ford România, la Craiova, 2013 fiind primul an întreg de producţie pentru modelul B-Max.
În Italia s-au produs, în primele şase luni, 220.100 de autoturisme, în scădere cu aproape 8% faţă de perioada similară a anului trecut.
La nivel mondial, cea mai mare creştere a producţiei a fost înregistrată de Thailanda, ţară considerată a fi „Detroitul Estului“, unde, mai nou, producţia nu este susţinută doar de japonezii de la Toyota, Isuzu şi Honda, ci şi de americanii de la Ford, care au construit, în 2012, o nouă uzină, ce va avea o capacitate de 445.000 de unităţi. Spre Thailanda exportă şi Ford România motoare EcoBoost de 1,5 litri, pentru a echipa modelul Mondeo pentru Asia.
Dacia reuşeşte din nou să impresioneze şi în Franţa, marca de la Mioveni fiind considerată de şoferii din Hexagon ca având cele mai reduse costuri de utilizare.
Pe de altă parte, Ford România a oprit vineri, 20 septembrie, producţia de automobile la uzina de la Craiova pentru şapte zile, iar în luna octombrie are în plan o oprire de 13 zile a producţiei, potrivit reprezentanţilor companiei.
“Ca răspuns la situaţia precară a pieţei europene, Ford România continuă să-şi ajusteze volumele la uzina de la Craiova şi are în plan oprirea producţiei de autovehicule pentru 13 zile în luna octombrie. În situaţia în care piaţa auto va continua să scadă, este posibil să existe astfel de zile şi în lunile noiembrie şi/sau decembrie”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ford România, Ana Maria Timiş.
Conform Contractului Colectiv de Muncă dintre Ford şi angajaţii săi din România, în timpul acestor zile de întrerupere a producţiei, angajaţii se vor afla în şomaj tehnic, fiind plătiţi cu 80% din salariul de bază.
Această situaţie se aplică pentru aproximativ 2.500 de angajaţi ai departamentului de Operaţiuni Vehicule.
În ceea ce priveşte secţia de producţie motoare, aici se produc peste 1.000 de motoare pe zi şi, momentan, se menţine acest volum de producţie. În uzina de motoare de la Craiova, Ford are 1.000 de angajaţi, care lucrează în două schimburi.