Consiliile judeţene vor putea demara, în perioada imediat următoare, procedurile de atribuire către operatorii de transport a traseelor pentru transportul rutier public de persoane prin servicii regulate în trafic judeţean.

Reluarea procedurilor este posibilă ca urmare a faptului că actul normativ care stă la baza atribuirii traseelor produce efecte juridice, după ce, zilele trecute, solicitarea de suspendare a acestui act a fost respinsă. În consecinţă, consiliile judeţene pot iniţia, în perioada stabilită de comun acord cu Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţională, procedurile de atribuire a traseelor din Programele judeţene de transport. Totodată, pentru informarea promptă a consiliilor judeţene cu privire la decizia ICCJ, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice va expedia o adresă în acest sens în zilele imediat următoare. Procedurile de atribuire a traseelor din Programele judeţene de transport trebuie finalizate până la data de 31 decembrie 2013, conform prevederilor OUG nr. 30/2013 pentru prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programelor judeţene de transport. 

Pe rolul instanţelor de judecată mai sunt înregistrate dosare având ca obiect suspendarea ordinului, dar, până în prezent, instanţele fie nu s-au pronunţat în cazul acestora, fie au respins cererile de suspendare, astfel încât, la acest moment, prevederile Ordinului MAI/MTI nr. 240/1614/2012 sunt în continuare aplicabile.