Deși nici unul dintre orașele sale principale nu este „conectat” direct la o autostradă, județul Ilfov este totuși „străpuns” în acest moment de trei astfel de tronsoane, iar în cel mult patru ani numărul acestora va crește la patru.
București-Pitești, București-Constanța și București-Ploiești sunt cele trei autostrăzi care pleacă în acest moment din Capitală și penetrează județul Ilfov înainte de a ajunge la destinație. Guvernul promite că, până în 2018, celor trei tronsoane li se va mai alătura unul, București-Alexandria.
Costurile realizării autostrăzii Bucureşti – Alexandria sunt estimate la 400 de milioane de euro, iar conform studiilor, aceasta are trafic de autostradă, afirmă ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova. El a explicat că tronsonul Bucureşti – Alexandria face parte din Autostrada Sudului, respectiv Bucureşti – Alexandria – Craiova – Calafat – Turnu Severin – Lugoj – Deva – Arad – Oradea, care se află pe Coridorul IV A, considerat de Comisia Europeană cel mai important coridor european pentru transportul de tranzit. „Din fondurile de coeziune, unde noi avem trei miliarde de euro, nu putem finanţa decât autostrăzi care se află pe reţeaua principală a reţelei transeuropene de transport. Dacă veţi vedea studiile de trafic, veţi vedea că pe Bucureşti – Alexandria – Craiova chiar există trafic de autostradă. Problema este că putem finanţa din coeziune doar ce se află pe coridoarele principale, iar Alexandria se află pe coridorul principal“, a explicat Şova.
El a adăugat că toate proiectele de autostrăzi programate a se finaliza până în 2018 vor fi contractate până în toamna anului 2015.