S-a dat startul Campaniei de educaţie ecologică şi mediu „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune”, campanie realizată de Grupul European de Presă Reporter, prin Revista INFOMEDIU EUROPA.

„EcoAtitudine” este un proiect creat special pentru elevi, iar cele 49 de școli, înscrise în prima ediție a lui 2014, se vor întrece, timp de două luni, pentru câștigarea celor două titluri ”Reciclarea EcoAtitudine” şi ”Agentul EcoAtitudine”.

Astfel, timp de o săptămână, între 24 și 31 martie 2014, caravana InfoMediu Europa a poposit în Ilfov, Teleorman, Prahova, Argeș, Buzău, Vrancea și București cu un spectacol interactiv, pe teme de mediu, „Ora de ecologie”.

Maestrul de ceremonii, mult așteptatul „Mister ECO”, le-a suscitat interesul elevilor, captându-le atenția printr-un ade­vărat spectacol de magie, centrat pe obiectivul campaniei: colectare selectivă pentru reciclare.

„Ora de ecologie” s-a bucurat de o participare activă în rândul elevilor, care l-au urmărit cu mare entuziasm pe ”Mister ECO” și primindu-l cu ropote de aplauze. Și, nu în ultimul rând, au fost puse la bătaie premii consistente. Spre exemplu, pentru „Reciclarea EcoAtitudine”, campania destinată elevilor, concurenții au luptat pentru o tablă magnetică smart (locul I), un panou portabil de baschet (locul al II-lea) și un ecran de proiecţie (locul al III-lea). Dar, evident, câștigătorii vor fi desemnați, în funcție de cantitățile de deșeuri reciclabile colectate. 

În ceea ce-i privește pe profesori, șapte dintre aceștia pot câștiga câte o imprimantă color (plus o cutie cu topuri de coli A4) în cadrul concursului „Agentul EcoAtitudine”. 

Logistica de colectare selectivă a deșeurilor din cadrul instituțiilor de învățământ este asigurată de: Rosal GRUP SA, RER Ecologic Service Bucureşti, REBU SA, Compania Romprest Service SA, Urban SA, Salubritate 2000 SA Piteşti, RER EcoLogic Service Buzău SA, CUP Salubritate SRL Focşani, Polaris Mholding SRL, Financiar Urban SRL.

Reamintim că „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune” se desfăşoară în două etape anuale şi vizează conştientizarea elevilor de gimnaziu asupra importanţei colectării selective a deşeurilor, un domeniu în care România primește semnale din ce în ce mai negative din partea comunităţilor europene.