Pe 13 august a.c., la două zile după aprobarea de către consilierii județeni ilfoveni a proiectului de hotărâre privind arondarea comunei Chiajna la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor (SPCLEP) al comunei Chiajna (înființat cu două luni în urmă), în fostul sediu al Serviciului de canalizare, reamenajat, și amplasat lângă Primăria Chiajna, pe str. Păcii, nr. 75 – a început efectiv să funcționeze acest serviciu. 

Arondarea a fost posibilă prin desprinderea comunei Chiajna de la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Buftea și prin reorganizarea Biroului Administrație Publică Locală, Stare Civilă, Secretariat din cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Chiajna.

Concret, acum, locuitorii din Chiajna nu vor mai traversa Capitală, în drum spre Buftea, ci vor putea merge la acest sediu nou pentru a-și obține documente precum cartea de identitate sau acte de stare civilă, înaintea căsătoriei. Valentina Petre, coordonatorul Serviciului de Evidență și Stare Civilă ne-a vorbit despre programul de lucru cu publicul, dar și despre numărul de telefon/fax la care cetățenii pot solicita informații (021.436.00.67). Așadar, pentru Compartimentul de evidență a populației – programul este de luni, miercuri și joi – 9.30 – 13.30 și marți de la 13.30 la 18.30. Vineri nu se lucrează cu publicul. Pentru Compartimentul de stare civilă – ghișeul este deschis de luni până joi, între orele 8.00 și 16.00.

Primarul, cu urări, la buletin!

Primul cetățean sosit la Serviciul din str. Păcii 75, pentru depunerea actelor în vederea obținerii unei noi cărți de identitate – a fost chiar primarul din Chiajna, Mircea Minea. Edilul a tăiat panglica înainte a păși în sediu și, încântat de modul cum a fost amenajat acesta, dar mai ales de funcționalitatea și utilitatea lui pentru cei din Chiajna, a urat, scurt și cuprinzător, locuitorilor şi lucratorilor Serviciului: ” mulţi gemeni și multe buletine!”.

Dragomirești, interesată de SPCLEP

Cornel Sârbu, șeful Serviciului Public Comunitar de Evidență a Persoanelor al județului Ilfov, prezent la eveniment, ne-a declarat că, în funcție de solicitări – și alte localități ilfovene pot avea, pe raza lor administrativă, un astfel de serviciu. Spre exemplu, la Măgurele ar fi nevoie de un astfel de serviciu, pentru ca locuitorii orașului să nu se mai ducă până în Bragadiru pentru documentele necesare, iar dacă autoritatea locală va solicita arondarea unui SPCLEP, aceasta va fi posibilă.

În același context, Cornel Sârbu ne-a mai spus că, autoritatea locală din Dragomirești și-a exprimat interesul pentru înființarea unui SPCLEP și desprinderea de Buftea. (C.I.)

În atenția cetățenilor!

Cererile pentru eliberarea actelor de identitate se depun personal, iar cărţile de identitate se eliberează titularilor. În situaţia în care solicitantul nu se află în ţară, mandatarul va prezenta procură pe care se află aplicată fotografia titularului, autentificată de misiunea diplomatică sau oficiul consular de carieră al României din statul în care se află solicitantul. În cuprinsul procurii este necesar să se regăsească referirea expresă la obiectul mandatului. Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot depune cererea pentru eliberarea primului act de identitate împreună cu documentele prevăzute de lege la misiunile diplomatice sau la oficiile consulare ale României din statul respectiv. Documentele cu care se face dovada numelui, prenumelui, cetăţeniei și a domiciliului, necesare eliberării actului de identitate, se prezintă în original și copie.

De pe site-ul Primăriei Chiajna (www.primariachiajna.ro) pot fi descărcate formularele specifice Serviciului Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor.