Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Centrul judeţean Ilfov informează că termenul limită de depunere a cererilor-tip pentru conversia permanentă a cotei de lapte deţinute de către producătorii de lapte este 15 decembrie 2014. Cererea tip (P9C1), se depune la Centrul judeţean al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, pe raza căruia funcţionează exploataţia.
Conversia permanentă a cotei de lapte disponibilă la data depunerii cererii are efect permanent şi se poate face din vânzări directe în livrări, în cazul când se doreşte livrarea laptelui către procesator, sau din livrări în vânzări directe, atunci când se doreşte vânzarea directă a laptelui pe piaţă.
Producătorii cu vânzări directe au următoarele obligații:
• să ţină evidenţa zilnică a producţiei în Caietul fermierului;
• să păstreze timp de 3 ani Caietul fermierului, în vederea controlului făcut de către organele abilitate;
• să declare pe propria răspundere că datele completate în Declaraţie sunt corecte şi corespund datelor din Caietul fermierului;
• să depună declaraţia anuală care conţine cantităţile de lapte vândute în anul de cotă respectiv.
Producătorii cu livrări au următoarele obligații:
• să se asigure ca livrările să se facă la un cumpărător autorizat;
• să ţină la dispoziţia autorităţii competente, timp de trei ani de la sfârşitul anului în care au fost întocmite, documentele cu înregistrarea cantităţilor de lapte livrate cumpărătorilor;
• să ţină la dispoziţia autorităţii competente registrele cu şeptelul deţinut de exploataţia agricolă şi utilizat pentru producţia de lapte;
• să informeze autoritatea competentă asupra schimbării cumpărătorului;
• să informeze autoritatea competentă asupra schimbării datelor de identificare.
Formularele de cerere se pot obţine gratuit de la sediile centrelor judeţene ale Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură, precum şi de pe pagina web a APIA, www.apia.org.ro.
Pentru detalii referitoare la conversia permanentă, producătorii de lapte se pot adresa Centrului judeţean APIA Ilfov.